ابراهیم رفیعی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره اردوی ملی جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی، با اشاره به پیچیدگی‌های عصر حاضر در زمینه گستردگی ارتباطات، اظهار داشت: سازمان دانش آموزی برای این طراحی شده است که دانش آموزان همه دانایی های خود را آگاهانه و داوطلبانه برای زیستن با کیفیت و آگاهانه در کنار هم، تمرین کنند، به کار گیرند و وضعیت جامعه خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما باید در این راستا قرار بگیرد، تصریح کرد: دانش آموزان در مدرسه، همواره باید یکی از کارهای اجتماعی را تمرین کنند تا بتوانند در زندگی آینده خود موجب ارتقای کیفیت زندگی خود و افراد پیرامون خود را فراهم آورند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز وجود شهیدان دانش آموز را نشان دهنده حضور ارزشمند، آگاهانه، برجسته و مسئولیت آفرین این قشر دانست و گفت: دانش آموز به عنوان یکی از ارکان اصلی مجموعه تعلیم و تربیت در تمامی نظام های آموزشی جهان محسوب می شود که اگر جوامع از آرمان ها و اهداف این عنصر اصلی چشم پوشی کنند راه به جایی نخواهند برد.

جعفر گنج خانلو با اشاره به نقش دانش آموزان در برهه های تاریخی کشور اظهار داشت: هر جا و در هر صحنه ای که دانش آموزان متحد، منسجم و متشکل حضور یافته اند، برنامه های بالقوه، فعلیت عظیمی یافته است که نمونه بارز آن حضور یکپارچه دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان امسال بود.

وی با اشاره به نقش ویژه دانش آموزان در دوران پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر دیروز ایجاب می کرد که دانش آموزان بدان شکل در صحنه حضور داشته باشند امروز نیز حضور برجسته آنها در فعالیت های اجتماعی مدرسه در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی، نقش عمده ای در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت چرا که با کسب فضایل دینی و معرفتی، خود را برای رویارویی با سرنوشت تاریخی خویش آماده می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از تمامی دست اندرکاران، دانش آموزان و مربیانی که یاد و نام زنجان را در سطح کشور بزرگ داشتند و افتخار آفرینی تقدیر کرد.

در پایان این مراسم از مربیان و برگزیدگان اردوی ملی پیشتازان دختر و پسر استان و برگزیدگان نهمین دوره اردوی ملی جشنواره مهارت های تشکیلاتی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.