محمد مهدی مفتح روز چهارشنبه در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح در دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: شهید مفتح پس از پیروزی انقلاب تمام توان و فکر خود را بر روی دانشگاه متمرکز کرد و با وجود اینکه کشور در دست افراد انقلابی بود اما برای تداوم مسیر انقلاب و منحرف نشدن آن به تعلیم و تربیت پرداخت.
این نماینده مجلس ادامه داد: در حالیکه تمامی مناصب دولتی در دست بزرگانی همچون شهید مطهری و شهید مفتح بود اما آنها در سنگر علم و جهاد تلاش کرده و اقدام به تربیت نیروهای کارآمد برای به دست گرفتن مسئولیت کردند.
مفتح گفت: این انقلاب با تلاش و نثار خون های فراوان به پیروزی رسید و با رهنمودها امام راحل و فداکاری ملت ادامه یافت بنابراین حفظ نظام در جایگاه و مسیر اصلی خود ضروری است.
وی یادآوری کرد: شهیدان مفتح و مطهری با وجود استعفای دولت بازرگان و قرار گرفتن مناصب دولتی در اختیار شورای انقلاب، همچنان بدون دریافت مسئولیت تلاش خود را به تقویت دانشگاه و حوزه معطوف کردند.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: در چهار دهه گذشته تنها به ابعاد نظری وحدت حوزه و دانشگاه پرداخته شده و باید به دیگر بخش ها نیز توجه داشت.
مفتح یادآوری کرد: ترور شخصیت های برجسته نظام و افراد بی گناه توسط دشمنان و منافقان کوردل نشان از مظلومیت نظام اسلامی است.
نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت اضافه کرد: دشمنان در چهل سال گذشته نظام اسلامی را به حمایت از ترور و تروریست محکوم می کنند در حالیکه تاکنون در هیچ جای جهان شاهد ترور یک استاد دانشگاه در صحن دانشگاه نبوده ایم.
مفتح افزود: نظام اسلامی قربانی ترور و تروریست است اما بوق های رسانه ای کشورهای مستکبر جهان علیه ایران تبلیغات منفی وسیعی انجام می دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بیان کرد: برگزاری بزرگداشت برای شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه یادآور اهمیت این هدف مهم است.
سید حبیب الله موسوی بهار با بیان اینکه وحدت و حوزه و دانشگاه از آرزوهای امام راحل بود گفت: حضور حوزویان در دانشگاه با هدف آشنایی بیشتر دانشگاهیان با علوم حوزوی و تطبیق اخلاق و رفتارشان با آموزه های اسلامی است.
وی ادامه داد: باید با فراهم کردن زمینه حضور دانشگاهیان در حوزه و بالعکس و برگزاری نشست های علمی راهکارهای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه بحث و بررسی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حوزه در زمینه طب ادعایی ندارد اظهار داشت: اما در زمینه رعایت حقوق بیمار، تشخیص، درمان، مجوزها مسایل شرعی، اهدای عضو، ارتباط بین پزشک و بیمار و محرم و نامحرم می تواند با دانشگاه گفت و گو کند.
موسوی بهار از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از توان علمی حوزه های علمیه خبرداد و گفت: هم اینک در حوزه پزشکی ، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری افراد متدین و خیر مشغول به ارایه خدمات به مردم هستند.
آیت الله شهید محمد مفتح روحانی شیعی و از حامیان امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود که در سال 1307 در فامنین دیده به جهان گشود.
وی پس از پیروزی انقلاب عضو شورای انقلاب شد و سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدتی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.
وی در سال 1358به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی در 27 آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.