به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز یکشنبه در هشتمین جشنواره نوجوان سالم استان سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری گفت: تلاش می شود در گام دوم انقلاب، ترویج سبک درست زندگی، تقویت نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی تسریع یابد.
وی با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب، افزود: تردیدی نیست آینده کشور در دست توانای دانش آموزان امروز و آینده ساز فرداست.
مدیرکل اموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: دوره نوجوانی بهترین دوره است که بنای شخصیتی شکل می گیرد و باید در این دوره امید، ایمان، عشق و نشاط در نوجوانان تقویت شود.
وی با بیان این که دوره نوجوانی دوره طلایی و شخصیت ساز زندگی است و نوجوانان مراقب باشند با غفلت این دوره طلایی را خدشه دار نکنند، افزود: آموزش و پروش با وجود تمام تنگناها برای رسیدگی به حوزه نوجوانان در مبارزه با آسیب های اجتماعی و تقویت نشاط اجتماعی در تلاش است.
به گفته وی، دوره نوجوانی، دوره پایه گذاری سواد علمی، تربیتی، مهارتی، حرکتی، سلامت و عاطفی است، در جهان امروز تنها داشتن سواد علمی کارساز نیست و نوجوان باید سواد رسانه ای، تحلیلی و رایانه ای کسب کنند.
دستورانی ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم نقش مهمی در روشنگری، آموزش و اطلاع رسانی به قشر نوجوان به منظور پیشگیری از آسیب اجتماعی و ترویج سبک درست زندگی دارد.
وی ابراز داشت: کسب رتبه برتر در سلامت دانش آموزی ، کسب رتبه برتر در ورزش و در حوزه های علمی نشانه عملکرد مطلوب و دستاورد مهم آموزش و پرورش استان سمنان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

** 200 اثر جشنواره نوجوان سالم به مرحله کشوری راه یافت
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بالغ بر 11 هزار و 500 دانش آموز، اولیا و همکار فرهنگی در جشنواره نوجوان سالم استان شرکت کردند که از این تعداد 200 اثر به مرحله کشوری راه یافت.
علیرضا حاجی قاسمی افزود: هشتمین جشنواره نوجوان سالم با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در 11 شهر استان سمنان برگزار شد که تعداد و کیفیت آثار در جشنواره امسال در مقایسه با جشنواره سال های گذشته افزایش چشمگیر داشت.
وی ابراز داشت: پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج سبک زندگی سالم در مدرسه از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش استان سمنان برای کاهش آسیب های اجتماعی است، پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء استفاده از مواد مخدر و پیشگیری از گرایش به خشونت از محورهای جشنواره نوجوان سالم استان بوده است.
وی یادآور شد: شرکت کنندگان در جشنواره نوجوان سالم در قالب های مختلف مانند مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری و عکاسی ارایه اثر کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آسیب اجتماعی یک پدیده ضد ارزشی است که آحاد جامعه این رفتارها را قبول ندارند و راهکار مبارزه با آن شناخت الگوی خطرپذیری است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: الگوی خطرپذیری متاثر از سن و جنسیت است و براساس تحقیقات دوره نوجوانی و جوانی دوره حساس و خطرپذیر است که لازمه عبور از این دوره آموزش و اطلاع رسانی است.
به گزارش ایرنا، در هشتمین جشنواره نوجوان سالم مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از دانش آموزان والدین، معلمان و کارشناسان حضور داشتند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.