خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: روستای طرازوج دارای ۳۰ خانوار است که ۲۰ خانوار آن، سکنه دائمی هستند و آبگرمکن‌های خورشیدی نیز در منازل ساکنان دائمی این روستا نصب شد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۹۴ آبگرمکن خورشیدی در ۱۲ روستای این استان نصب شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز آبگرمکن‌های خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تهیه، نصب و راه‌اندازی آن در روستاهای شناسایی شده و مورد نظر در دستور کار قرار دارد.

آقاجانلو افزود: هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و روستائیان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را متحمل می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: اجرای طرح آبگرمکن خورشیدی در این استان، روند مطلوب داشته و اهالی روستای طرازوج نیز از نصب آبگرمکن خورشیدی استقبال کردند.

وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی از رسالت‌های مهم این دستگاه است، گفت: در سال جاری چند روستای استان به منظور نصب آبگرمکن خورشیدی، شناسایی شده است.

آقاجانلو اظهار داشت: اجرای این طرح در تمام روستاهای مورد نظر به صورت رایگان بوده و اعتبارات آن از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی این استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، روستای طرازوج از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان بوده و در دهستان بناب قرار دارد.

آبگرمکن خورشیدی، انرژی خود را از خورشید گرفته و آب را توسط انرژی دریافتی گرم می‌کند که استفاده از آن یکی از روش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از قطع درختان و ایجاد آلودگی هوا بوده و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.