علی کاظمی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: ایشان با آگاهی‌دهی به تمام اقشار جامعه، مسیر سعادت را نشان دادند.

وی با بیان اینکه این بیانیه، آغازگر یک صعود چشمگیر در مسیر سعادت ملت ایران است، اظهار داشت: هر یک از ما به عنوان یک انسان و شهروند در سعادت یا ضعف کشورمان نقش داریم که در این شرایط، وحدت به میان می‌آید و ثمره آن جز شکست قطعی برای دشمنان نیست.

کاظمی در خصوص ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب و جامعه شاهد و ایثارگر، گفت: نباید فراموش کرد که انقلاب اسلامی ایران، مرهون فداکاری و رشادت‌های شهیدان و ایثارگران بوده و از ارزش‌های بنیادی و اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب بار دیگر بر آرمان‌های ارزشمند شهدا و امام خمینی(ره) تاکید می‌کند و باید با استفاده از یک ساختار و ایجاد الگوی مناسب، شکوفایی چشمگیری را برای کشور در تمام عرصه‌ها رقم بزنیم که این مهم جز با وحدتی اثرگذار مانند وحدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس، محقق نمی‌شود.

کاظمی در خصوص نقش خانواده شهدا و ایثارگر در عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید در رکاب ولایت، فرامین رهبری را با جان و دل پذیرفته و برای عملیاتی کردن آن‌ها پیشگام باشند که در این صورت دوستداران مرام و رسم شهدا نیز وارد میدان شده و مسائل، یک‌به‌یک در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند.

 این مسئول اظهار داشت: بیان فصیح و عالی، رهبر انقلاب در این بیانیه، مسیر را برای تمام ملت، نشان داده و هیچ بهانه‌ای برای عقب‌نشینی و بی‌تحرکی در برابر مشکلات اقتصادی نمانده است.

وی ادامه داد: این مسیر برای رسیدن به اهداف و گذر از مشکلات باید رعایت و اجرا شود همان طور که رزمندگان در دوران دفاع مقدس بارها در شرایط سختی قرار گرفتند اما در نهایت با به‌کارگیری بهترین راه‌ها، کمر دشمن را خم کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص الزامات حرکت موثر در حوزه‌های اصلی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در صورتی که هدف مشخص و موثری در نظر گرفته شود، میزان خطا و اشتباه نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز تاکید بر اوج‌گیری دارند یعنی باید برای نیل به اهداف ارزشمند، هوشیار باشیم تا چهل سالگی انقلاب به ثمر بنشیند زیرا این چهل سال مانند گذر یک انسان از نوجوانی به جوانی است.

کاظمی با بیان اینکه روزهای سختی را پشت سر گذاشته و به مرحله صعود رسیده‌ایم، تصریح کرد: در این شرایط، دقت و انتخاب بهترین گزینه‌ها جهت نیل به سعادت اهمیت زیادی داشته و واژه ارزشمند شهادت را نیز یادآور می‌شود.

وی افزود: تمام مردم و مسئولان نیز در این شرایط باید با پشتیبانی از ولایت فقیه چنان با قدرت به پیش بروند که موفقیت کشور را انتخاب کنند.

نسل جوان به عنوان منبع انرژی، مورد خطاب قرار گرفته‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، جوانان را منبع انرژی، ایده و خلاقیت خواند و گفت: جوانان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کنار همه رزمندگان مانند قهرمانانی با تجربه ظاهر شده و بهترین رهبری‌ها را بر عهده گرفته‌اند. وی خاطرنشان کرد: امروز نیز جوانان با علم و فناوری و آگاهی خود برای موفقیت بیش از پیش کسور تلاش می‌کنند.

کاظمی افزود: عنصر جوان هیچگاه نباید نادیده گرفته شود زیرا پویایی، آگاهی، انگیزه، تلاش و بالندگی در جوان، موج می‌زند و هدایت او نیز امر مهمی است.

کاظمی  در خصوص رسالت و وظایف مجموعه‌های انقلابیِ علمی در برابر این بیانیه، خاظرنشان کرد: وجود شهدای هسته‌ای در کشور، نشان می‌دهد که تربیت صحیح از سوی مجموعه‌های انقلابی علمی سبب می‌شود دشمن هیچگاه به هداف و مقاصد شوم خود دست نیابد و این مجموعه‌ها با حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌ها می‌توانند بهترین راه‌ حل‌ها را در مواردی مانند تحریم‌های اقتصادی یافته و در جامعه، جاری و ساری کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اکنون شاهد ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی هستیم، گفت: هدف انقلاب اسلامی، مبارزه با ظلم و نهادینه کردن بهترین الگوهای رفتاری در جامعه بود و این مهم جز با خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی میسر نمی‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: هر یک از این سه واژه، دریایی از مفاهیم ارزشمند است که اگر مرحله‌به‌مرحله با آن‌ها پیش برویم، نتایج سودمندی به دست آمده و نتیجه آن در جامعه مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: با نگاهی به سیره و روش شهدا درمی‌یابیم که آن‌ها ابتدا وارد مرحله خودسازی شده و چنان در پرورش و آموزش دینی خود تلاش کردند که جامعه، رنگ و بوی آنان را گرفت و اکنون کشورمان بدون نام و یاد آن‌ها امیدی به ادامه راه سعادت ندارد.

کاظمی تصریح کرد: به همین دلیل تمدن کنونی کشور، دشمنان را دچار رعب و وحشت کرده پس راه شهدا باید ادامه داشته باشد و این مهم اکنون از طریق خانواده آنان در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری جوانان از شهدا، خود را در جامعه نشان می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پاسخ به آگاهی مردم و تاثیر عملکرد مخاطبان بیانیه به اعمال ناشایست دشمن، گفت: با بررسی دقیق محتوای بیانیه و نگاه جامع به اتفاقات پیرامون، مفاهیم ارزشمندی از آن استخراج می‌شود که این موضوع، حکایت از درایت و تامل عمیق رهبر انقلاب از شرایط کنونی کشور دارد.

وی افزود: بیانیه به نوعی هدایت‌نامه ما در زمان کنونی است یعنی باید نسبت به آن دقیق و حساس شده و موارد ذکر شده رهبری را در هر پست و مقامی که هستیم به کار ببندیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، اهداف و مواردی هستند که رهبر انقلاب نسبت به آن‌ها توصیه‌های نابی را در این بیانیه مطرح کرده‌اند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از هداف مهم بیانیه این است که تمام اقشار با مطالعه، تفکر و تعقل در آن آغازگر حرکتی نو در جهت نیل به اهداف متعالی نظام باشند.

مسابقه امید ولایت، مردم را نسبت به مسائل جامعه هوشیار می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص مسابقه «امید ولایت» گفت: برگزاری مسابقاتی مانند «امید ولایت» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، و شعار «روحیه ایثار، محور توسعه پایداری انقلاب اسلامی» نشان از اهمیت موضوع این بیانیه دارد و باید همه مردم نسبت به این مباحث، احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار داشت: در نگاه فرهنگی باید با برگزاری این قبیل مسابقات، مردم را نسبت به مسائل هوشیار کرده و رقابتی اثرگذار را شاهد باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان تا ۱۳ آبان فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند.

وی در خصوص تاثیر این مسابقه در جامعه، گفت: جامعه و به‌خصوص جوانان با نگاه و تفکر رهبر خود همراه می‌شوند تا حماسه‌های ایثارگرانه بزرگی را مانند دلیرمردان دوران دفاع مقدس که امنیت، اقتدار، صلابت و آرامش را در رکاب فرامین رهبری به ارمغان آوردند، خلق کنند.

معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مسابقه «امید ولایت» را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌کند و علاقه‌مندان از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان فرصت دارند با مراجعه به نشانی www.navideshahed.com در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.