مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز یکشنبه در مراسم بازگشایی مهدهای کودک استان گفت: دوران مهدکودک و پیش از دبستان اهمیت زیادی دارد و در صورت سرمایهگذاری در زمینه آموزش سبک و مهارتهای زندگی در کودکان نتایج بسیار خوبی را در سایر حوزه ها رقم میزند.

محمد محمدی قیداری افزود: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، کانون تولد و رشد کودک محسوب میشود که بخش مهمی از آموزههای شخصیتی، فکری و مهارتی از سوی نهاد خانواده در آنان بنیان نهاده میشود.

وی اضافه کرد: از مجموع مهدهای کودک فعال استان ۶۳ باب در شهرستان زنجان واقع شده است و نظارتهای جدی نیز بر نحوه فعالیت آنها انجام میشود.

این مسئول شمار مربیان مهدهای کودک استان زنجان را  ۵۰۰ مربی و کمک مربی، ۱۵۸ موسس و ۱۵۸ مسئول فنی اعلام کرد و گفت: امسال شهریه مهدهای کودک ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این میزان نسبت به درجه بندی یک، دو، سه و چهار ستاره متغیر  بوده و بر مبنای آن دریافت میشود.

محمدی افزود: تمامی مهدهای کودک ملزم به نصب میزان شهریهها در معرض دید والدین و مراجعه کنندگان هستند و در غیر آن تخلف محسوب میشود.

وی یادآوری کرد: طبق بخشنامه ارسالی، مهدهای کودک در ازای ارائه صبحانه و ناهار به کودکان تعرفه تعیین شده را به همراه شهریه دریافت می کنند و اخذ هرگونه وجه اضافی از والدین تخلف محسوب می‌شود.

به گفته محمدی، والدین میتوانند در صورت سوال و یا شکایت با سامانه پیامکی دفتر کودکان ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ ارتباط برقرار کرده و یا موارد را به  ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.

بنابر اعلام بهزیستی استان، طی سال به ویژه در آغاز سال تحصیلی نظارتهایی در سه بخش شهرستانی، عالی و توسط کارشناس مسئول کودکان بر مهدهای کودک انجام میشود.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.