کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت جوی امروز/ جمعه/ این استان آسمانی صاف که در بعدازظهر با وزش باد همراه است.

سونا صرفی افزود: طی روزهای/ شنبه و یکشنبه/  سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی مناطق به آستانه نسبت شدید (۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد رسید.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس و گرماب با چهار درجه و چورزق طارم با دمای  ۳۶ درجه خنک ترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود.

صرفی خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشنیه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین ۹ و ۳۲ درجه بالای صفر ثبت شد و دمای فعلی نیز  ۲۴ درجه است.

وی یادآوری کرد: دمای امروز /جمعه / شهر زنجان به ۳۲ درجه بالای صفر خواهد رسید که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت باران‌سنج خودکار، ۲۳ ایستگاه باران‌سنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.