کارشناس پیش بینی اداره کل هوشناسی استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این پایه شهروندان زنجانی امروز هوای به نسبت خنکی را تجربه می‌کنند که این دما روزهای یکشنبه و دوشنبه قدری افزایش خواهد داشت اما دوباره تا پایان هفته وضعیت قبلی حاکم می‌شود.

حسین سلطانی افزود: دمای هوای این استان با کاهش ۴ تا ۶ درجه ای نسبت به هفته گذشته مواجه خوا هد شد و در اغلب نقاط این روند وجود دارد.

این کارشناس ادامه داد:وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات طارم با پوشش ابر همراه است.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته وضعیت جوی استان به طور نسبی پایدار و در برخی اوقات نیز با وزش باد با سرعت بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر همراه خواهد شد که بعداز ظهر امروز نیز وزش باد پیش بینی شده است.

سلطانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته گرماب با ۱۳ درجه و ماهنشان با ۴۱ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۲۵ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۶ و ۳۷ درجه بالای صفر بوده است.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی در این استان دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت بارانسنج خودکار، ۲۳ ایستگاه بارانسنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.