کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته طبق انتظار دما در استان با افزایش محسوس همراه شد به طوری که بیشترین دما در گیلوان طارم  به میزان ۴۵ درجه  و در آببر طارم نیز به ۴۳ درجه رسید.

حسین سلطانی افزود: آمارهای سال گذشته نشان می دهد در تاریخ ۲۵ مرداد سال ۹۴، دمای ۴۶ درجه در آببر طارم ثبت شده بود.

این کارشناس ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد هوای گرم طی امروز /پنجشنبه/ و جمعه همچنان در اغلب مناطق استان مستقر است به استثنای شهرستان طارم که انتظار می رود دمای هوا از امروز تا روز شنبه در آن رو به کاهش خواهد رفت و هوا به تدریج خنک تر می شود.

وی  اضافه کرد: در سایر مناطق استان نیز روز شنبه آینده کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و علاوه بر این طی روزهای جمعه و شنبه در ساعات بعد از ظهر وزش باد پیش بینی می شود که بیشینه سرعت باد در برخی مناطق به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گفته سلطانی، طی ۲۴ ساعت گذشته کمترین و بیشترین دمای ثبت شده در شهرهای زنجان و آببر طارم  ۱۷ و ۴۳ درجه  بود  و دمای فعلی شهر زنجان ۳۵ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه  افزایش یافته است.

بر پایه اعلام اداره کل هواشناسی زنجان دمای هوای شهر زنجان فردا /جمعه/ به ۳۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی در این استان دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت بارانسنج خودکار، ۲۳ ایستگاه بارانسنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کند.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.