سونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 24 ساعت گذشته مردم شهر زنجان دمای هوای 37 درجه را تجربه کردند که امروز نیز این دما 2 درجه افزایش خواهد یافت.
وی یادآوری کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده 19 و 37 درجه بالای صفر بود و خیرآباد نیز با 12 درجه بالای صفر خنک ترین ایستگاه این استان بود.
صرفی افزود: بر این اساس دمای هوای ثبت شده در شهر زنجان و ماهنشان نسبت به میانگین بلندت مدت افزایش نشان می دهد و این مهم نیز به دلیل تغییرات اقلیمی است.
وی بیان کرد: وضعیت جوی امروز این استان آسمانی صاف و با وزش باد پیش بینی شده است که این وضعیت روز جمعه با شدت بیشتری ادامه دارد و سرعت وزش باد به 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید، کشاورزان نیز از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغ ها خودداری و نسبت به محافظت از تاسیسات کشاورزی، انبارها، دامداری ها، مرغداری ها و گلخانه ها اقدام کنند.
وی ابراز کرد: علاوه بر آن از همشهریان درخواست می شود هنگام وزش باد شدید از تردد، توقف و پارک کردن خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره، تاسیسات شهری مرتفع و درختان پوسیده و کهنسال خودداری کنند.
به گفته صرفی، بیشینه دمای هوای استان از فردا /جمعه / کاهش هفت درجه ای خواهد داشت و تا حدودی از شدت گرما کاسته خواهد شد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.