حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس به کشاورزان توصیه شده با توجه به وضعیت بارشی از حضور در فضای باز و چرای دام ها در ارتفاعات خودداری کرده و علاوه بر آن محافظت از تاسیسات کشاورزی را نیز انجام دهند.
وی اظهار کرد: وضعیت جوی امروز/یکشنبه/ استان نیز قسمتی ابری، غبارآلود بتدریج با افزایش ابر همراه بوده و از بعدازظهر وزش باد در برخی مناطق استان افزایش یافته و به حد شدید (40 تا70کیلومتر بر ساعت، جنوب غرب به شمال شرق) خواهد رسید.
سلطانی افزود: بارش ها در بیشتر مناطق استان بصورت رگباری با رعد و برق و تکرگ همراه بوده که همین روند نیز برای روز /دوشنبه / نیز پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بیشتر بارش های استان در مناطق شرقی استان (خرمدره و ابهر) به وقوع خواهد پیوست اما در دیگر شهرهای استان نیز وضعیت بهتری خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته گرماب با هفت درجه و ماهنشان با 23 درجه سردترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز 9 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته سلطانی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در 24 ساعت گذشته بین 2 و 20 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.