کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان هفته شرایط جوی پایدار همراه با آسمانی صاف تا قسمتی برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده که در ساعات بعداز ظهر نیز وزش باد به مقادیر کمتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

سونا صرفی افزود: بر این اساس در برخی نقاط استان به جز شهرستان طارم دمای هوا طی امروز و فردا بین ۲ تا چهار درجه کاهش خواهد یافت اما در سایر مناطق تا پایان هفته هوای گرم حاکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر چند به لحاظ اقلیمی شهروندان   زنجانی در پایان مرداد هوای خنک تری راتجربه می کردند، اما بر خلاف سال های گذشته هوای گرم همچنان میهمانان زنجانی هاست.

این کارشناس  ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماهنشان با ۴۰ درجه و زنجان با ۱۲ درجه  به ترتیب گرمترین و خنک ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۲۸ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه  کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۲ و ۳۶  درجه بالای صفر بوده است.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی در این استان دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت بارانسنج خودکار، ۲۳ ایستگاه بارانسنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.