رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه خانواده ها  در موضوع  پیش دبستانی با آگاهی و شناخت کامل به این کار اقدام کنند، خاطرنشان کرد: فعالیت مراکزی مه مجوز از آموزش و پرورش ندارند در سال های گذشته افزایش یافته و از همین رو مجموعه آموزش و پرورش برای برخورد با متخلفان به منظور اجرای مدیریت یکپارچه پیش دبستانی ها اقدام کرده است.

مقصود خدایاری افزود: فعالیت این نوع مراکز منوط به ثبت اطلاعات و استاندارد سازی فعالیت ها تحت نظر آموزش و پرورش است، در غیر اینصورت مورد تایید این نهاد نیست و خانواده ها باید در این خصوص آگاهی های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با فعالیت این مراکز مخالفتی ندارد اما برای  ادامه فعالیت رسمی خود باید مجوز لازم را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان یاد آور شد: متولی امور مربوط  به فعالیت ها و صدور مجوز  پیش دبستانی ها به آموزش و پرورش واگذار شده و مهدهای کودک نیز بر عهده بهزیستی است.

وی اظهار داشت: مربیان پیش دبستانی ها نیز طبق بخشنامه  اعلام شده بر اساس شرایط اختصاصی و  عمومی پذیرفته شده و آموزش  های مستمر برای ارتقای دانش و توانمندی های آنان  انجام می گیرد.

ثبت نام هفت هزار نواموز در پیش دبستانی های استان زنجان 

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در زمان حاضر هفت هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی این استان ثبت نام کرده اند و با توجه به وضعیت خاص در این بخش، ثبت نام ها  تاآبان ماه ادامه دارد.

 خدایاری افزود: حدود ۵۰۰ پیش دبستانی در سطح استان مبتنی بر رعایت شاخص های اعلام شده فعالیت می کنند و بر این نوع مراکز با توجه به دریافت مجوز از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان نظارت های جدی اعمال می شود.

وی اضافه کرد: به این موضوع مهم باید توجه داشت که در مراکز پیش دبستانی حروف الفبا آموزش داده نمی شود و بیشتر فعالیت ها بر محور انتقال دانش و مفاهیم در قالب نمایش، شعر و بازی است.

خدایاری افزود: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی وزارت اموزش و پرورش، پیش دبستانی  ها مجاز به استفاده از کتابهای مورد تایید دفتر تالیف کتب درسی هستند.

وی اظهارداشت: پیش دبستانی دوره تاثیر گذاری  محسوب می شود و از نظر قوانین بالا دستی نظام نیز این حوزه دوره رسمی ۲ ساله غیر اجباری است که کودکان پنج ساله در پیش دبستانی  یک و ۶ ساله ها در دوره پیش دبستانی ۲ به مدت سه و نیم  ساعت آموزش های لازم را با هدف ورود به دوره اول ابتدایی و در جهت چگونکی برقراری روابط اجتماعی و  دوست یابی  سپری می کنند.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.