«حسین میرزایی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سهمیه آموزش ۴۶۶ نفر اتباع خارجی، مهارت آموزی ۱۰۰ نفر و حضور ۷۶۰ نفر در طرح خواندن با خانواده در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ به اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ابلاغ شده است که پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰تمامی این افراد تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: آموزش یک‌هزار و ۱۷۴ نفر نیز در دوره انتقال و یک‌هزار و ۹۵۳ نفر در دوره تحکیم سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی در سال ۹۸تحصیلی پیش رو هدفگذاری شده که پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰تمامی این تعهدها عملیاتی شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: سهمیه پارسال سوادآموزی استان یک‌هزار و ۹۰۰ نفر بود که ۲ هزار و ۳۳ نفر در این دوره ها تحت آموزش قرار گرفتند.

میرزایی افزود: آموزش ۸۷۸ نفر در دوره‌های تحکیم و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال در سال تحصیلی ۹۷جاری به آموزش و پرورش استان مرکزی ابلاغ شد که ۸۷۸ نفر در دوره تحکیم و ۵۵۵ نفر در دوره انتقال در این استان تخت آموزش قرار گرفتند.

وی، از اجرای طرح استفاده از انجمن مشاوره استان برای نخستین‌بار در استان مرکزی خبر داد و گفت: بهبود کیفیت و مهارت‌افزایی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، در زمینه جذب و نگهداری از طریق آموزش مهارت‌های ارتباطی مبتنی بر ویژگی‌های شخصیتی و آموزش مهارت‌های تسهیل‌گری آموزشی از جمله اهداف اجرای این طرح در استان مرکزی است.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح «نماز کلید بهشت» از دیگر طرح‌های این استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ است که با هدف ترویج معارف نماز و فرهنگ درست‌خوانی در بین آموزش‌دهندگان و سوادآموزان اجرا می‌شود.

میرزایی افزود: طرح نماز کلید بهشت سال گذشته در ناحیه یک و ۲ اراک، خمین، شازند و خنداب اجرا شد و اجرای آن  سال تحصیلی جدید در تمامی شهرستان‌ های استان مرکزی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی ادامه داد: ۲۳۵ نفر آموزش‌دهنده و ۲ هزار و ۶۵۸ نفر سوادآموز سال تحصیلی گذشته در طرح نماز کلید بهشت شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۸۵ نفر آموزش‌دهنده و پنج هزار و ۷۶۸ نفر سوادآموز در این طرح شرکت کنند.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس پارسال با هدف بهبود کمی و کیفی دانش، نگرش و مهارت‌های آموزش‌هندگان و ایجاد شبکه انسانی کارآمد و متخصص در حوزه سوادآموزی در آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

میرزایی افزود: ۶۷ نفر سال گذشته در این طرح شرکت کردند که ۲۴ نفر آنان به مرحله استانی راه یافته و سه نفر به عنوان برگزیده استانی در این طرح انتخاب شدند.

وی گفت: اجرای طرح آموزش رایانه سوادآموزان از دیگر برنامه‌های استان مرکزی است و پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ نفر در این طرح تحت آموزش قرار گیرند.

۳۲ هزار و ۲۲۹ بی‌سواد و کم‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان مرکزی وجود دارد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.