جواد غم پرور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین به تدارک برای اسکان بیش از هفت هزار زائر حسینیه اعظم اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار قطار گردشگری کاروان عشق مصادف با هشتم محرم با هدف شرکت مسافران در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۱۳:۳۰ از تهران وارد زنجان می شود.

وی ادامه داد: برای بیش از ۳۰ خبرنگار و عکاس رسانه های مختلف سراسری نیز برای پوشش اجتماع عظیم عزاداران حسینیه اعظم زنجان کارت صادر شده است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: امسال نیز چهره های مختلفی برای حضور در دسته عزادرای حسینیه اعظم خود را به زنجان رسانده اند که از جمله آنان می توان به سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، یکی از دختر شیخ زکزاکی، مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس تی وی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا بزرگترین تجمع عزاداران حسینی کشور در دسته عزاداری حسینیه اعظم در روز هشتم محرم الحرام، موسوم به یوم العباس در شهر زنجان برگزار می شود.

در سنگ‌ نوشته‌ای که بر روی دیوار مسجد قدیمی حسینیه نصب شده، مشخص است که این حسینیه در سال ۱۲۶۱ قمری، بازسازی شده است و با توجه به سایر اسناد موجود، قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد. 
اجتماع بزرگ روز یازدهم محرم در قالب دسته زینبیه اعظم زنجان نیز دیگر مراسم باشکوه عزاداران حسینی در زنجان است.
در این اجتماع های عظیم علاوه بر مردم بومی، علاقه مندان و مشتاقان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور شرکت می کنند.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.