به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پیست اسکی پیام مرند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: می توان با بهبود تعاملات بین بخش خصوصی و ادارات و داشتن نگاه توسعه آفرین در شهرستان، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

وی تاکید کرد: ضروری است برای جذب گردشگر و کسب درآمد در حوزه گردشگری، از فضای موجود در منطقه پیام، بیشترین استفاده را کرد.

فرماندار ویژه مرند با بیان اینکه تغییر و تحول فکری برای رسیدن به توسعه ضروری است، اظهار داشت: پیست اسکی پیام با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند از طریق جذب گردشگر و افزایش تعاملات، برای شهرستان مفید باشد.

وی ضمن اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم با ورود مسافران و گردشگران به منطقه گردشگری پیام، تعامل فرهنگی را شکل دهیم.

گرشاسبی یادآوری کرد: باید با تحلیل شرایط منطقه، فرصت های جدید ایجاد کرده و در مسیر افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان قدم برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان مرند نیز گفت: هدف ما نیز بهبود وضع پیست اسکی پیام بوده و در این راستا، آمادگی هرگونه همکاری با بخش خصوصی را داریم.

امیرحسین فقیهی افزود: سعی ما این است با افزایش تعاملات، شرایط سرمایه گزاری بخش خصوصی در پیست اسکی پیام را که موجب رونق گردشگری شهرستان نیز است فراهم کنیم.

در حاشیه این بازدید، مسائل مربوط به واگذاری پیست اسکی پیام به بخش خصوصی، با حضور متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه بررسی شد.

پیام منطقه ای‌ روستایی‌ را شامل می‌شود که در بخش مرکزی‌ شهرستان مرند و در دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو واقع شده و از مرتفع ترین گردنه های‌ حد فاصل تبریز به ماکو در استان آذربایجان غربی‌ است.

نام قدیمی‌ پیام (یام) می‌باشد که هم اکنون نیز همین نام در گفت و گوهای‌ محاوره ای‌ مردمان آذربایجان بر زبان ها جاری‌ است. یام در زبان مغول به معنی‌ اسب چاپار می باشد که در مسیرهای‌ مختلف در هر منزلی‌ مستقر بود تا پیک مورد نظر سوار بر آن را به مقصد برساند که با گذر زمان نام یام از سوی‌ فرهنگستان ایران به پیام تبدیل گردید.

از آنجایی که قزوین، میانه، تبریز و ماکو یکی‌ از قدیمی‌ترین و مهم ترین شاهراه های‌ ارتباطی‌ شرق به غرب در طول تاریخ بوده است کاروانسرای‌ موجود در منطقه پیام نیز حکایت از تعلق آن به دوره مغول و صفویه دارد که ازمهم ترین تاسیسات میان راهی‌ این محور به شمار می آمد.

۳۰۷۱/۹۹۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.