مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت کارفرمایان خوش حساب این طرح امسال نیز اجرا می‌شود.

مسعود علیاری افزود: بر اساس این طرح، واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی که به طور غیر ارادی با بروز حوادث غیرمترقبه، آثار مالی تحریم‌های اقتصادی و نوسان‌های ارزی که تاثیر مستقیم در فعالیت‌ها و تولید کارگاه‌ها داشته و طی دوره مشخص منجر به تعطیلی موقت یا رکود فعالیت یا نیمه فعال شدن آنها شده است، مشمول بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب می‌شوند.

وی اضافه کرد: پارسال یک‌هزار و ۲۱۱ کارگاه مشمول درخواست برای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان شدند که از این تعداد درخواست یک‌هزار و ۱۲۹ واحد کارگاهی تایید و مبلغ بدهی هفت هزارو ۷۴۳ واحد نیز تقسیط شد.

این مسئول ادامه داد: هیات وزیران در اجرای ماده (١٣) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در  امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را مصوب کرده است و بلافاصله پس از ابلاغ این قانون به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است.

 به گفته علیاری، بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که جرایم آنها مربوط به قبل از تاریخ  ۲۹ اسفند ۹۶ باشد، چنانچه تا ۱۳شهریور۹۸ در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.

قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند. 

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.