مسعود علیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مشکلی در بیمه قالیبافان وجود ندارد و این قشر می توانند تحت عنوان مشاعل آزاد یا بیمه زنان خانه دار به این کار اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بر این مبنا، محدودیتی در بیمه قالیبافان وجود ندارد، اما اگر هدف استفاده قالیبافان از 20 درصدی کمک دولتی است، این رقم در بودجه محدود است و تامین اجتماعی اجازه هزینه کرد بیشتر در این بخش را ندارد.
این مسئول ادامه داد: بنابراین سازمان تامین اجتماعی ملزم به رعایت قانون است و هزینه بیش از آن نیز تخلف محسوب می شود و این در حالی است که با توجه به شمار قالیبافان در کشور رقم پیش بینی شده در بودجه کفاف بیمه این قشر را نمی دهد.
علیاری افزود: به تازگی رئیس سازمان ملی فرش نیز به این موضوع اشاره کرده بود که برای حل مشکل بیمه قالیبافان در بودجه سال 98 به دنبال افزایش این رقم هستند، چرا که وضعیت فعلی این قشر را پوشش نمی دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سازمان هدفمندی اعلام کرده است که این سازمان حق پذیرش قالیباف یا گروه های 11 گانه تحت کمک دولتی را ندارد که در قانون بودجه به هر میزانی که تعهد کرده باید عمل کند و نمی تواند نفرات جدیدی را تحت پوشش قرار دهد.
وی اضافه کرد: مشکلی که وجود دارد این است که قالیبافان بیمه شده در مدت سه ماه و در موعد مقرر حق بیمه ای را پرداخت نمی کنند و همین مساله به حذف آنان از سیستم منتهی می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: قالیباف واقعی حذف نمی شود و در صورت بروز این مشکل این مساله از سوی دست اندرکاران تامین اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده، شمار قالیبافان بیمه شده این استان 11 هزار و 700 نفر است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.