مسعود علیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقابله یا این معضل، بازرسی های دقیق بیمه ای ، شمار بیمه شدگان اجباری استان بیش از گذشته افزایش و هم اکنون این رقم روند صعودی یافته است.
این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از چالش های جدی این اداره کل در طی چند سال گذشته، مربوط به بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی و ناشی از افرادی است که به ناحق در این گروه قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: وقتی دولت و مجلس تصمیم می گیرند از طریق سازمان تامین اجتماعی گروههای خاص مشاغل راحمایت کنند و این حمایت اغلب با حذف و یا کاهش حق بیمه شاغلان در این موار همراه است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد:متاسفانه برخی افراد که فعالیت و مهارت خاصی در این رابطه ندارند،صرفا به دلیل معافیت های حق بیمه ای،که در این طرح ها وجود دارد به روشهای مختلف خود را در زمره شاغلان این گروههای شغلی جا می زنند و موجب می شوند حمایت قانونی به شاغلان واقعی این گروههای شغلی نرسند.
وی اظهار داشت: بر این اساس از ابتدای سال 88 که طرح بیمه قالیبافان به اجرا در آمد،به دلیل بی دقتی و انجام نشدن بازرسی های کارشناسی،افراد زیادی به ناحق با استفاده از حمایت های قانونی خود را به عنوان قالیباف بیمه کردندکه این تعداد در این اسنان به 22 نفر رسید که غیر منطقی بود.
علیاری افزود: بر این اساس و با بازرسی انجام گرفته افراد سوء استفاده کنندگان ازاین نوع حمایت قانونی شناسایی شدو تعداد بیمه شدگان قالیباف به هفت هزار نفر کاهش یافت و همین کار نیز در خصوص کارگران ساختمانی اعمال شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: با این وضعیت افراد غیر شاغل در این بخش از فهرست بیمه شدگان حفد شد و به این مهم توجه داشت روند در همه استان های کشور وجود دارد و ومختص این استان نیست.
وی اظهار داشت: شمار بیمه شدگان اجباری این استان از عدد 107 هزار و 498 نفر در سال گذشته به 110 هزار نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا، اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان دارای هفت شعبه دائمی(یک و دو زنجان ،ابهر ،خرمدره ،خدابنده ، دندی و طارم )، چهار شعبه اقماری (سلطانیه ، ماهنشان، صائین قلعه و هیدج ) و چهار کارگزاری رسمی (کارگزاری شعبه یک و دو ،ابهر و خرمدره) است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.