عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور و اقتصاد مقاومتی از چند جهت اهمیت دارد، اظهار داشت: این شرایط از منظر اقتصادی، اسلامی، سیاسی و الگوسازی برای کشور مهم است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی همه مردم به عنوان انسان‌های شریف، حق زندگی خوب و مطلوب دارند و و ما باید حقوق آن‌ها را تامین و احیا کنیم.

رحمانی فضلی افزود: اسلام، شأن و منزلت والای انسان را می‌خواهد و اقتصاد، یکی از پایه‌های منزلت انسانی است.

وی ادامه داد: از نظر سیاسی نیز کشور مورد هجوم بیگانگان بوده و اقتصاد از نظر دشمنان، پاشنه آشیل کشور است زیرا از نظر نظامی جرأت و توان مقابله با ایران را ندارند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: از نظر الگوسازی نیز ضمن پیگیری و احقاق حقوق ملت باید الگوهای صحیح و موفق به سایر کشورها ارائه دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد، همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: باید با نگاه جامع و همه‌جانبه به تولید، اشتغال و تجارت، اقتصاد کشور را از هر منظر تقویت کرده و منافع و مصالح ملی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.

وی درون‌زایی در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: هنوز نفت را به صورت خام می‌فروشیم در حالی که باید آن را به کالا تبدیل کنیم.

رحمانی فضلی افزود: روزی بنزین را وارد کشور می‌کردیم اما اکنون روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر تولید می‌کنیم و در پتروشیمی و پالایشگاه نیز پیشرفت کرده‌ایم اما باید بیشتر تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: امروز ۹۰ درصد نیازهای کشور در داخل، تولید می‌شود البته باید کیفیت کالاهای تولید داخل نیز افزایش یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید سهل‌انگاری‌ها را توجیه کرد، گفت: شرایط جنگ و تحریم نیز بوده و سهل‌انگاری‌ها تنها ۱۰ درصد از حرکت عظیم انقلاب اسلامی است که باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با عدالت‌محوری و مردم‌محوری و با تکیه بر علوم و دانش روز و علوم دانش‌بنیان، کشور را پیش ببریم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دولت، هفته ارائه گزارش خدماتِ خادمین به مخدومین است، گفت: اساس قدرت کشور، مبتنی بر اراده و خواست ملت بوده و اساس و پایه انقلاب اسلامی و حفظ و صیانت از آن نیز با ملت است.

وی تصریح کرد: تمام مسئولیت‌ها رفتنی و تمام‌شدنی بوده و تنها مردم و ملت است که باقی خواهد ماند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شرایط امروز کشور قابل مقایسه با اوایل و قبل از انقلاب نیست، اظهار داشت: کشور، فاقد ستون فقرات اقتصادی و کاملا وابسته به بیگانگان بود و قدرت اداره چاه نفت خود را نداشت.

رئیس شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: ساختار اقتصادی کشور نابود شده بود اما بعد از انقلاب، احیا شد و رفته‌رفته ستون‌های اقتصادی را یک‌به‌یک احیا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران ستودنی است، اظهار داشت: ایران دارای ملت بزرگی است که با اسلام، عجین شده و قداست در کنار شجاعت این ایدئولوژی را مستحکم کرده و ملت ایران هیچ‌گاه از مبارزه خسته نمی‌شود و با وجود برخی نارضایتی‌ها پشتیبان دولت و حاکمیت است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ایرانی مسلمان، توان و قدرت پیش‌برندگی اسلام و انقلاب را دارد زیرا روزی ۸۰ درصد مردم کشورهای منطقه، آمریکا را الگوی خود می‌دانستند اما امروز بیش از ۸۰ درصد همان مردم از آمریکا متنفر بوده و اسلام را مبنا می‌دانند.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.