مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: این تسهیلات به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده و گروه‌های معلول جسمی تعلق می گیرد.

محمد محمدی قیداری افزود: در این ارتباط  افراد قبل از درخواست وام باید آماده سازی شغلی داشته باشند و بصورت الزامی در دوره های آموزش کسب و کار سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده باشند.

این مسئول با اشاره به مشوق های حمایتی برای کارفرمایان به منظور بکارگیری جامعه هدف سازمان ادامه داد: به کارفرمایان در ازای به کارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: میزان تسهیلات خوداشتغالی که تا سال گذشته به هر معلول متقاضی پرداخت می‌شد، حدود ۲۰۰ میلیون ریال بود که این اعتبار درحال حاضر به ۵۰۰  میلیون ریال افزایش یافته است.

محمدی افزود: به کارفرمایانی که جامعه هدف سازمان بهزیستی را به کارگیری و بر اساس قانون کار به آنها حقوق و مزایا پرداخت می کنند، حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج  سال پرداخت خواهد شد.

وی یادآوری کرد: سال گذشته به منظور صیانت و پایداری اشتغال های ایجاد شده مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان و نیازمندان پرداخت شده است.

 به گفته این مسئول، تعداد اشتغال یافتگان جامعه هدف بهزیستی در  چهار ماهه  اول امسال  ۲۳۶ نفر است که نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تحت عنوان حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان و نیازمندان پرداخت شد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.