عبدالمجید دوراهکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس تفاهم نامه‌های منعقد شده آموزش‌های فنی وحرفه‌ای براساس نیاز صنایع موجود در استان بوشهر آموزش‌ها را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به استقبال شرکت روسی از نیروهای ماهر این استان برای استفاده در ساخت راکتورهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: این نیروگاه تقاضای تامین یکهزار و ۱۰۰ نفر نیروی ماهر کرده است که با وجود فراخوان داده شده اما از سوی افراد ماهر استقبال چندانی نشده است.

وی بیان کرد: تنها راه حل خروج از بحران بیکاری توسعه مهارت آموزی و فراگیری آموزش های مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر گفت: در سند آموزشهای مهارتی استان ۱۰ جامعه هدف برای فراگیری آموزش های مهارتی در استان پیش بینی شده است.

وی ارائه آموزش های مهارتی به روستائیان را برنامه های فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: تاکنون در ۱۲۰ روستای با جمعیت بالای یکهزار نفر استان بوشهر کارگاه های آموزشی مهارتی تاسیس شده است.

دوراهکی گفت: با توجه به اینکه علم آکادمیک پاسخگوی نیازهای صنایع نیست و دانشجویان برای ورود به بازار کار نیازمند فراگیری مهارت هستند دراین ارتباط  ارائه مهارتهای آموزشی به دانشجویان مهمترین هدف اداره کل فنی و حرفه ای است.

وی افزود: در این ارتباط دفتر مشاوره مهارت‌آموزی و ایجاد شغل درهمه دانشگاههای استان و مدرسه کسب و کار و مهارت در دانشگاه خلیج فارس راه اندازی شده است.

دوراهکی ادامه داد: درهمه پادگان‌های استان بوشهر کارگاه‌های آموزشی، مهارتی وتولیدی راه‌اندازی شده و سربازان پس ازفراگیری آموزش های مهارتی ازپادگان ترخیص می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: همچنین کارگاه‌های تولیدی وآموزشی درکمپ‌های ترک اعتیاد استان با هدف فراگیری آموزش های مهارتی از سوی معتادان بهبود یافته راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش به بیکاران استان درعرصه‌های مختلف گفت: امروز اقتصاد جامعه و هرکشوری وابسته به مهارت وکارآفرینی است و نیاز است که افراد برای حضور در بازار کار مهارت‌های لازم را داشته باشند.

دوراهکی ادامه داد: ۲۷۰ نفر از نیروهای کاری که مدرک فنی وحرفه‌ای در سطح کشور دارند به دیگر کشورها اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۹نفر از استان بوشهر معرفی شدند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این اداره کل  ۴۷ تفاهم‌نامه در ارتباط با ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه هدف با صنایع موجود در استان کرده‌است.

 وی اضافه کرد: مهمترین تفاهم نامه‌ها برای تامین ۶ هزار نیروی کار در پارس جنوبی و هشت هزار نیرو در نیروگاه اتمی و شرکت صنایع دریایی (صدرا) است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان بوشهرگفت: دراین استان ۱۵ مرکز دولتی و ۱۷۵ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای فعال است که آموزش‌های مناسبی را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

 وی در ارتباط بااشتغال مهارت‌آموزان گفت: نزدیک به ۴۷ درصد از آموزش دیدگان مهارت‌های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در صنایع استان اشتغال یافته اند.

دوراهکی، مجموع آموزش دیدگان آموزشگاه‌های دولتی وخصوصی فنی وحرفه‌ای استان بوشهر درسال گذشته را ۴۰ هزار نفر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی درفرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی داشته باشند وخانواده‌ها را به این سمت ترغیب کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بااشاره به نیازسنجی آموزش مهارتی در این استان بیان کرد: در روستاها نیز در حال استحصال نیازها هستیم تا آموزش‌ها متناسب با نیاز روستاها ارائه شود و کارگاه‌های سیار در روستاها در حال فعالیت هستند.

دوراهکی گفت: در استان بوشهر مشکلی در زمینه تامین تجهیزات آموزشی وجود ندارد اما در بخش تجهیزات سرمایشی کارگاه ها با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: برای ارائه آموزش های نوین نیازمند امکانات و تجهیزات ویژه‌ای هستیم که تامین اعتبارات لازم در این زمینه باید تامین شود.

در این آئین از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی استان بوشهر با اهدای لوح سپاس و هدایایی به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.