به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، احمد حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به معرفی ۵۹۰ تن از مددجویان بهزیستی در سال ۹۷ به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات خوداشتغالی  خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۴۷ تن موفق به اخذ تسهیلات و ایجاد شغل پایدار برای خود شدند.

وی ادامه داد: طبق مصوبات ابلاغی  سقف تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی امسال  تا ۵۰۰ میلیون ریال است  و سهمیه استان قم در این حوزه هم تقریبا در همین حدود ۴۵۰ تن تعیین‌شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم  افزود: دریافت این تسهیلات مستلزم ارائه مدارک فنی و حرفه‌ای یا جواز کسب معتبر می‌باشد و جهت سهولت کار طبق توافق بهزیستی با اداره کل فنی و حرفه‌ای گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی و فنی برای مددجویان بهزیستی رایگان است و  چنانچه مددجویان با گذراندن این دوره‌ها بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند، می‌توانند تسهیلات خوداشتغالی دریافت کنند که کارمزد این تسهیلات هم ۴ درصد است .

حیدری با اشاره به پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی مددجویان و همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی توسط بهزیستی افزود: در سال گذشته ۴۳۱ تن از خدمات پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی و ۱۸۶ تن هم از خدمات پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط بهزیستی قم بهره‌مند شده‌اند.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.