شهرام طهماسبی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستم برنامه‌ریزی مناسبی تدوین می‌شود تا پتانسیل و مزیت اقتصادی روستاها را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: چهار مشاور باسابقه و دارای رزومه مطلوب، طبق قرارداد منعقده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به صورت همزمان این کار را انجام می‌دهند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: طرح اشتغال و منظومه توسعه روستایی با یکدیگر پیوند خورد تا اشتغال روستایی را بهبود بخشیده و منظومه‌های پیرامونی آن در فرآیند توسعه قرار داده شود.

وی اضافه کرد: هدف این است که با ادغام برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی طبق ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، اقتصاد و اشتغال روستایی را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه طرح به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مطالعه و اجرا همزمان پیش می‌رود، گفت: طرح اشتغال روستایی طی ۲ ماه آینده رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت، مهم‌ترین نیاز روستاییان است، اظهار داشت: با تامین این نیازها می‌توانیم روستاییان را در روستا نگه داشته و از مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها جلوگیری کنیم.

طهماسبی افزود: تامین نیاز روستاییان سبب می‌شود که در صورت مهاجرت به شهرها نیز به جای حاشیه‌نشینی، زندگی شرافتمندانه‌ای در بافت رسمی شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف کلی، ایجاد یک ساختار اقتصادی متناسب با روستا، احیای بافت اقتصادی آن و ایجاد هسته اصلی تولید ارزش‌ها در روستاها است.

به گزارش ایرنا، سند توسعه روستایی، بالادست تمام طرح‌های نقطه‌ای و جزیره‌ای مرتبط با روستاهای استان بوده و ملاک عمل در اجرای برنامه‌ها در حوزه توسعه روستایی در سطح استان است که توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان انجام می‌شود.

۸۰۶۸/۹۵۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.