به گزارش ایرنا ایمان وسطایی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته آمار و اطلاعات در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: ارایه و جمع آوری آمار و اطلاعات صحیح باعث برنامه ریزی مناسب برای توسعه خوزستان می شود و بر اساس آمارو اطلاعاتی که از روستاهای این استان جمع آوری شده برای حل مشکل بیکاری در برخی روستاها سند توسعه اشتغال در دست تدوین است.
وی گفت: در حوزه سواد آموزی نیز در شهرستان هایی که نرخ بیسوادی آنها از میانگین استان بالاتر و بیشتر هم 2 زبانه هستند، آموزش و تحصیل کاملا رایگان انجام می شود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: ازدیگر کارهایی که با کمک حوزه آمار درخوزستان در حال انجام است تشکیل سند راهبردی شهرستان های استان است.
وسطایی ادامه داد: خوزستان به 9 منطقه تقسیم شده و بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری می شود برای توسعه هر منطقه برنامه ریزی می شود.
وی گفت: دریافت صحیح آمار و به هنگام کردن جمع آوری آمار و اطلاعات باعث حل مشکلات زیادی می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز بیان کرد: 39 طرح آماری مستمر همزمان با کشور در خوزستان در حال انجام است.
داوود آقایی ادامه داد: برای کسب آمارهای دقیق باید از روش های مدرن آمارگیری استفاده کرد تا درصد خطا کاهش یابد؛ در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بخشی از آمارگیری به صورت اینترنتی و بخشی توسط ماموران آمار و با استفاده از تبلت انجام گرفت، این روش می تواند سرعت کار را افزایش و خطا را کاهش دهد.
وی گفت: متاسفانه سامانه های اداری با هدف تولید آمار ایجاد نمی شوند.
آقایی بیان کرد: مهم ترین مشکل و دغدغه حوزه آمار همکاری نکردن دستگاه ها در ارایه آمار است و ارایه نشدن آمار به ماموران آمار از سوی برخی دستگاه ها و یا مردم از دیگر مشکلات در حوزه آمار است.
28 مهر روز آمار و اطلاعات است و یک روز را به این نام نامگذاری کرده اند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.