به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا طباطبایی روز دوشنبه در مراسم متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 281 طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزای این شهرستان افزود: از این طرح ها 810 پرونده با 410 میلیارد ریال در کارگروه اشتغال تصویب شده که 490 پرونده آن با 340 میلیارد ریال در نوبت پرداخت ازسوی بانک قرار دارد.
وی گفت: 437 پرونده دیگر هم در زمینه توتونکاری با ارزش 50 میلیارد ریال تشکیل و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده است.
طباطبایی اضافه کرد: بسیاری از این طرح ها که بیشتر طرح های کوچک و متوسط هستند در نیمه دوم سال جاری به ثمر می نشیند و فرصت اشتغال بالایی را نیز برای مردم و جوانان مینودشت فراهم می کند.
وی با اشاره به پیش بینی 15 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان درسال جاری، تصریح کرد: با مجموع این تسهیلات بویژه در زمینه کشت توتون، جهش خوبی درحوزه اشتغال مینودشت ایجاد می شود.
فرماندار مینودشت یادآور شد: کشت توتون دراین شهرستان سابقه طولانی دارد و براساس بررسی انجام شده علاوه بر مصرف پایین آب دراین محصول، در هر هکتار پنج تا 10 نفر شغل نیز ایجاد می کند.
طباطبایی گفت: سطح کشت توتون در مینودشت درسال جاری 540 هکتار است که می توان آن را تا چهار برابر توسعه داد و 15 تا 20 هزار شغل ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: امسال سهیمه اشتغال پیش بینی شده این شهرستان در همه بخش ها 1760 نفر است و کل آمار بیکاران ثبت شده مینودشت نیز 2500 نفر می باشد که درصورت توجه و احیای کشت توتون می توان بیکاری را ریشه کن کرد.
به گزارش ایرنا، با افتتاح 269 طرح عمرانی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی 12 طرح دیگر در این حوزه در مینودشت که باحضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، ائمه جمعه و مسئولان این شهرستان برگزار شد، برای 264 نفر شغل ایجاد می شود.
شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.