به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارزیابی نرخ بیکاری سال 96، باید با لحاظ مجموع شاخص های مورد نظر، انجام شود و به حتم عدد نهایی نشان دهنده نرخ بیکاری حقیقی این استان خواهد بود.
وی یادآور شد: زنجان با وجود آنکه 1.3 درصد جمعیت و مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، اما تولید ناخالص آن نزدیک یک درصد از کل این شاخص در کشور است.
طهماسبی اظهار کرد: با وجود آنکه یک چهارم جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند اما این رقم در زنجان به یک سوم کل جمعیت استان می رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: یک پنجم مساحت این استان را مناطق حفاظت شده محیط زیستی تشکیل می دهند همین موضوع مساله توسعه فعالیت اقتصادی در این مناطق را محدود می کند.
وی خاطر نشان کرد: 2.5 درصد از زمین های کشاورزی کشور در زنجان وجود دارد و زیر کشت می رود، همین موضوع هم سبب شده است که غالب اشتغال این استان مربوط به بخش های مختلف کشاورزی باشد.
طهماسبی ادامه داد: یکی از چالش های کنونی بخش کشاورزی این استان هم توسعه و گسترش صنایع مرتبط با این بخش و فرآوری محصولات تولیدی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: زنجان به دلیل قرار گرفتن در کریدور مرکز به شمالغرب کشور همسایگی با پنج استان مرزی، ظرفیت قابل توجهی در توسعه صنعت حمل و نقل و ترانزیت بین المللی دارد.
وی اضافه کرد: از همین رو هم، با وجود بستر بسیار آماده تمام بخش های حمل و نقل در زنجان، مسئولان این استان در تلاش برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در این بخش هستند.
طهماسبی یکی از چالش های اقتصادی پیش روی این استان را پایین بودن سهم بخش خدمات زنجان نسبت به میانگین کشوری برشمرد و بخش میراث فرهنگی و فناوری اطلاعات را در این استان را دارای ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه بخش خدمات اعلام کرد.
پیش از این معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، نرخ بیکاری این استان در پاییز سال 96 را 9.6 اعلام کرده بود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.