علی زینی وند روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: وظیفه شرعی و قانونی مدیران حرکت جدی و اساسی در مسیر ایجاد اشتغال است.
وی افزود : برای تحقق اهداف تعیین شده باید همه دستگاهها بسیج شوند و فرمانداران نیز با همکاری دستگاه های حمایتی شهرستان مربوطه متقاضیان تسهیلات را که وضعیتی نزدیک به افراد زیرپوشش دارند، شناسایی کنند.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه برای فعال تر شدن کمیته های شهرستانی به ریاست فرمانداران و دریافت عملکرد ماهانه از دستگاه های حمایتی و ارائه گزارش وضعیت اشتغال این بخش ها تلاش کند.
زینی وند تصریح کرد: با توجه به تلاش قابل تجلیل برخی شهرستان های استان در جذب اعتبار اشتعال روستایی و عشایری ، سهمیه بندی بودجه شهرستانها برداشته می شود تا بتوانیم تمام اعتبار را جذب کنیم.
وی با اشاره به اعتبار اولیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان یادآور شد : با وجود درصد بالای سهم یزد در تصویب طرحها و معرفی به بانکهای عامل ، در پرداخت تسهیلات خوب عمل نشد در حالیکه قرار است در مرحله دوم حدود 200 میلیارد تومان تخصیص یابد.
این مسئول با بیان اینکه یزد در حوزه اشتغال عملکرد خوبی دارد، خاطرنشان کرد: ایراد کار این است، عملکردها به خوبی جمع بندی نشده است .
وی ادامه داد: باید فعالیت ها در سامانه های تعریف شده ثبت شود و از سوی دیگر به صورت هفتگی به دبیرخانه و کمیته نظارت گزارش شود.
معاون استانداری یزد در ادامه با تأکید بر لزوم توجه ویژه به واحد های فعال اظهار کرد: باید ذهنیت در باره واحدهای کاشی و نیز واحدهای موفق که توان رشد آمار اشتغال استان را دارند تغییر کند و به این واحدها نیز وام اشتغال پرداخت شود.
همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گزارشی از وضعیت عملکرد استان در حوزه اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال پایدار ارایه کرد.
محمدحسین ریاحی گفت: در بخش اشتغال روستایی برخی شهرستانها عملکرد 100درصدی در معرفی متقاضیان طرح ها به بانکهای عامل داشته اند و سایر شهرستانها باید تلاش جدی تری داشته باشند.
وی در باره اشتغال فراگیر هم اظهار کرد: در این بخش 9 جلسه کمیته فنی برگزار شد که در قالب 387طرح بررسی و 205 طرح مصوب شد و درصد تحقق 96.3درصد است که یزد از این لحاظ رتبه سوم کشور را کسب کرد ولی در پرداخت وام ضعیف عمل کردیم.
در این جلسه حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: در صورت ایجاد 20هزار شغل هدفگذاری شده برای سال 97، نرخ بیکاری به 9.6درصد خواهد رسید.
در این جلسه گزارشی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در باره عملکرد وام پرداختی به متقاضیان و اشتغال ایجاد شده ارایه شد.
هم اکنون نرخ بیکاری استان یزد 12.8درصد است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.