به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: تعداد مجوز صادر شده برای بانوان در این مدت 11هزار و 429 عدد بوده است.
وی اظهار داشت: کل تعداد مجوزها در این بخش 14 هزار و 652 عدد ثبت شده، همچنین میزان تسهیلات اختصاص یافته تاکنون 370 میلیارد ریال بود.
یوسفی با اشاره به لزوم حمایت از اشتغال زایی، تاکید کرد: در حوزه اشتغال روستایی کشور از 120هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته و از این میزان 60 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از کل این تسهیلات 70 درصد برای اعطا به بخش خصوصی به استان ها واگذار شد و 30 درصد به صورت متمرکز هزینه شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان توضیح داد: امسال میزان طرح های مصوب این بخش در استان یکهزار میلیارد و 580 میلیون ریال بوده و یکهزار و 450 میلیون ریال پرداخت گردیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این نشست گفت: در موضوع اشتغال آفرینی هر هزار متر احداث بنا یک شغل محسوب می شود و هر یک میلیارد ریال هزینه در احداث نیز یک شغل محسوب می شود.
مسعود بیات منش افزود: بیش از 220 میلیارد ریال قیر رایگان تا کنون تخصیص یافته و 190 میلیارد ریال نیز برای راه های روستایی هزینه کرده ایم.
وی تصریح کرد: تاکنون 645 شغل طبق آمار ما ایجاد شده است و در این بخش 190 درصد تحقق در برنامه ها داشته ایم، در مجموع بیش از یکهزار واحد مسکونی ساخته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: زمانی که بازارچه های مخصوص مشاغل خانگی و کسب و کار تاسیس می شود باید تدبیری اندیشیده شود که فضاسازی و امکانات شهری نیز همزمان و برای جذب مردم به این سمت انجام شود.
شهرام طهماسبی تاکید: فضا باید برای مراجعه کنندگان لذت بخش باشد و در شان مردم باشد، باید بتوانیم اوضاع را سامان دهیم و پاسخگوی دغدغه های مردم باشیم.
مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: همه مسئولان استان پارک را در حوزه حمایت از شرکت ها یاری کنند و همراهی نمایندف تا شاهد پیشرفت استان در حوزه فناوری و تولید باشیم.
داود مرادخانی اظهار داشت: امسال پارک علم و فناوری استان زنجان 622 نفر ایجاد شغل کرده و 76 واحد فناور را در پارک مورد حمایت و زیر پوشش خود قرار داده است.
وی ادامه داد: یکی از اهرم های پیشرفت ما در استان توسعه شرکت های دانش بنیان است و باید به تجاری سازی امور کمک کنیم تا شاهد رونق بهتر اقتصاد در آینده باشیم.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.