به گزارش ایرنا، احمد خداوردی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: مجموعه بودجه عمرانی این استان به سه هزار و 357 میلیارد ریال می رسد که از آن 20 درصد برای بحث اشتغال کسر شده است.
وی یادآورشد: بودجه عمرانی هر استانی به طور معمول از سه محل منابع استانی، سه درصد نفت و استفاده متوازن از خدمات کشور تامین می شود.
خداوردی اظهار کرد: یک سوم از سه درصد درآمد نفت به استان های نفت خیز شامل کرمانشاه، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، هرمزگان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و قم اختصاص می یابد.
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سهم زنجان از دو سوم اعتبار سه درصد نفت به 774 میلیارد ریال می رسد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار بخش توازن معادل سه درصد از کل اعتبارات عمرانی کشور است که در سطح کشور متناسب با برخورداری هر استان از مناطق محروم توزیع می شود.
خداوردی استان زنجان را دارای شهرستان های محروم ایجرود، ماهنشان و خدابنده اعلام کرد و ادامه داد: یک روستا در ابهر و یک بخش در شهرستان زنجان محروم محسوب می شوند و بودجه اختصاص یافته این بخش در چنین مناطقی هزینه می شود.
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از محل منابع استانی یک هزار و 255 میلیارد ریال، ملی با پیشنهاد استان که در ابتدا رقم 528 میلیارد ریال بود و به آن 203 میلیارد ریال اضافه شد، سهم سه درصد نفت معادل 774 میلیارد ریال و توزین 597 میلیارد ریال بودجه عمرانی به زنجان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: از سر جمع این اعتبارات به غیر از بخش توزین 20 درصد برای بخش اشتغال کسر شده است.
خداوردی افزود: از ابتدای امسال تا کنون، سه هزارو 930 میلیارد ریال اعتبار عمرانی ابلاغ شده است که این رقم طی سال گذشته به چهار هزار و 90 میلیارد ریال می رسید.
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سرجمع درآمد سال گذشته هشت هزار و 350 میلیارد ریال بود که به طور معمول هر سال 100 درصد درآمد پیش بینی شده محقق و دریافت می شود.
وی تاکید کرد: به طور معمول نزدیک 90 درصد از بودجه سالانه این استان را درآمدهای دریافت شده تشکیل می دهد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.