به گزارش ایرنا، ایرج امینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: سازمان آمار و مدیریت و برنامه ریزی برای آنکه دولت حکمرانی خوبی داشته باشد، آمار و مستندات پایه ای را تولید می کنند.
وی یادآورشد: این اطلاعات در قالب های تولید ناخالص ملی، نرخ بیکاری و اشتغال و تورم ارائه می شود و چهره کلی از اقتصاد کشور را نشان می دهد.
امینی اظهار کرد: برای دستیابی به آمار ریز و جزئیات این بخش ها، طرح های آماری مختلفی در سطح کشور و این استان اجرا می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: گاه مردم تلقی متفاوتی از وضعیت اقتصادی نسبت به شرایط موجود دارند و آمار ارائه شده را مغایر به واقعیت می دانند.
وی خاطرنشان کرد: برای اتکا به آمار ارائه شده، پیش از هر موضوعی باید علم و آگاهی لازم را در خصوص تحلیل های انجام شده برای تولید ارقام و مستندات داشت و اغلب مردم فاقد چنین توانی هستند.
امینی ادامه داد: مردم باید متوجه باشند که نرخ آماری که به دست آمده و منتشر می شود، بر اساس ارزیابی تغییرات قیمت 450 قلم کالا و خدمات است.
معاون آمار و اطلاعات با بیان اینکه تورم افزایش قیمت در مجموعه کالاها در سطح کشور محسوب می شود، گفت: نمی توان به اتکای افزایش کالاهای سرمایه ای همچون طلا، سخن از افزایش تورم به میان آورد.
وی تاکید کرد: به حتم باید اطلاعات و آگاهی مردم در خصوص نحوه محاسبه و تحلیل داده های اقتصادی افزایش یابد تا با نگاه درست، به تجزیه و تحلیل شرایط موجود بپردازند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.