به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: زنجان، تنها استانی است که برنامه های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار و روستایی را در قالب یک داشبورد اجرایی کمّی، تعریف و محور برنامه ها قرار داد.
وی با بیان این که برنامه های عملیاتی کارگروه اشتغال استان در سال جاری در 3 محور اصلی پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: اشتغال حمایتی از محل منابع تبصره 16 قانون بودجه، اشتغال روستایی و اشتغال از محل تبصره 18 قانون بودجه، محورهای سال جاری هستند.
یوسفی ادامه داد: ذیل تبصره 18 قانون بودجه در مجموع 14 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و تثبیت 36 هزار فرصت شغلی در استان تعریف شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در اشتغال پایدار روستایی 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد 1330 شغل اختصاص یافته است.

** طرح افکارسنجی، جزء اولویت های استان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز با اشاره به بررسی و در حال اجرا بودن طرح افکارسنجی گفت: این طرح، از اولویت های استان بوده و دستگاه ها باید همکاری لازم با تیم مطالعاتی جهت به روز رسانی سیستم اطلاع رسانی دولت را داشته باشند.
شهرام طهماسبی با بیان این که یکی از چالش های جامعه برای در اختیار داشتن اطلاعات به روز و همگام، طرح افکارسنجی است، افزود: برای برنامه ریزی بهتر، دستگاه هایی که اطلاعاتشان تکمیل نشده، اقدام لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مدیران باید ارتباط خود با وزارتخانه ها را تقویت کنند تا طرح های پیوست قانون بودجه به صورت مطلوب، مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار زنجان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد و طبق اعلام برنامه ریزی جلسات تا پایان سال جاری 5 جلسه دیگر برگزار خواهد شد.
همچنین در این جلسه دبیران کارگروه های استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار نیز به ارائه گزارش از واحدهای خود پرداختند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.