علی اسدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه سنجش امواج الکترومغناطیس با توجه به ابلاغ قانون جدید هوای پاک یکی از تجهیزات مورد نیاز این اداره کل بود.
وی یادآورشد: 700 میلیارد ریال صرف خرید دستگاه سنجش امواج الکترومغناطیس شد و از این پس امواج اطراف دکل های مخابراتی و برق بررسی خواهد شد.
اسدی اظهار کرد: مردم بارها در خصوص آسیب های امواج الکترومغناطیس شکایت داشتند اما به علت نبود دستگاه مربوطه اقدامی برای سنجش میزان این امواج نمی شد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: از دیگر دستگاه های مورد نیاز این اداره کل، تجهیزات ضروری برای سنجش ذرات معلق ریزتر از 2.5 میکرون بود.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه جدید خریداری شده برای پایش کیفیت هوا دقت بیشتری نسبت به دستگاه قبلی دارد و در ایستگاه انصاریه زنجان نصب خواهد شد.
اسدی ادامه داد: امسال دستگاه سنجش ذرات معلق دودکش واحدهای صنعتی هم خریداری شد تا به این طریق ناپایداری در خروجی این دودکش ها و حتی مطابقت دادن این معیارها با مسائل محیط زیستی مورد نظر قرار گیرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: در مجموع سه میلیارد و 100 میلیون ریال با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای خرید چنین دستگاه هایی و 2 میلیارد و 250 میلیون ریال هم بابت تجهیزات آزمایشگاهی صرف شد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.