مهدی غلامی روز چهارشنبه در همایش منطقهای آموزش‌های هنگام ازدواج در زنجان افزود: ورود نهاد نمایندگی به بحث آموزشها درراستای تجربه خوب و موفق ۲۲ سال ازدواج دانشجویی اثرات خوبی به دنبال داشته که این مهم طبق تاکید شورای انقلاب فرهنگی و تفاهم نامه ای که با  این نهاد منعقد شده انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: این آموزش ها حداقلی است چرا که برای تغییر در سبک زندگی باید پنج مرحله حساس سازی، دانش افزایی، تغییر باور، مقررات افزایی و در نهایت تغییر سبک زندگی انجام بگیرد و در فرصت محدودی که این طرح در اختیار دارد در نهایت گام اول یا بخشی از گام دوم انجام شود.

این با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این طرح به سمتی هدایت شود که در همه استانها مراکزی برای آموزش تخصصی گروه های هدف ایجاد شودگفت: بطور طبیعی زوجین سه تا پنج سال به حمایت نیاز دارند و ایجاد مراکز مشاوره و تقویت آنها می تواند به خدمات دهی بهتر منتهی شود.

غلامی همچنین کاهش رغبت ازدواج درجوانان و افزایش ازدواج های ناموفق را از مسایل اساسی کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به هدف ازدواج که طبق آیات قرآنی آرامش و سکون است، اما طلاق های عاطفی بین زوجین از مسایل مبتلابه جامعه امروزی است که بسیار جدی و قابل توجه است.  
وی در  ارتباط با  چالش های اصلی جامعه نیز گفت: شمار طلاق های عاطفی در کشور بسیار  بیشتر از طلاق های ثبتی است و با این روند در آینده شاهد سونامی زنان ۲۰ تا ۴۰ سال فاقد پناه و تکیه گاه مطمئن خواهیم بود  و این در حالی است که در نسلهای قبل این افراد معمولا در سنین بالاتر به این وضع دچار می شدند.

 رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور  ادامه داد: طلاق های ثبتی استرس حاد اما طلاق های عاطفی استرسی مزمن ایجاد می کند و جلوگیری از آنها به آموزش های عمومی نیاز دارد که در بسیاری از کشور های دنیا هم این آموزش ها در حال اجراست اما درکشور ما این برنامه ها جدی گرفته نمی شود.

وی یادآوری کرد: در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، آلمان و یا حتی ژاپن و در بعضی از کشورهای غربی ۳۶ ساعت آموزش عمومی و یا حتی آموزش های دینی به گروه های هدف ارائه می شود اما  در ایران  هنوز باور جدی برای این نوع  آموزش ها وجود ندارد.

۹۶۴۶/ ۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.