معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان از ارائه هفت هزار کمک هزینه جهیزیه به مددجویان تحت حمایت این نهاد تاپایان سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا میری، افزود: همزمان با هفته ازدواج با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان ضمن تعامل با مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه فعال در زمینه ازدواج و خیرین فعال در این عرصه اقدامات لازم برای توزیع هزار جهیزیه در میان نوعروسان تحت حمایت صورت گرفته است.
وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هزار جهیزیه به صورت نقدی برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 300 فقره با تعامل این نهاد و قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران به صورت کالای جهیزیه به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان و مابقی در قالب کمک به امر ازدواج به نوعروسان و متقاضیان این امر اختصاص یافته است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پرداخت کمک هزینه ازدواج به مزدوجین در انتظار دریافت خدمت در این هفته، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان سال‌جاری قریب به هفت هزار جهیزیه بین نوعروسان  و خانوارهای نیازمند توزیع خواهد شد.
میری یادآور شد: سقف پرداخت جهیزیه با قید مناطق عادی و محروم بین سه میلیون و 500 هزار تومان تا چهار میلیون و 500 هزار تومان متغییر خواهد بود.
وی اعلام کرد: علاوه بر اعطای جهیزیه به نوعروسان مشمول دریافت جهیزیه از کلاس‌های آموزشی در زمینه کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی  تحت عنوان مشاوره قبل ازدواج، آیین همسرداری، بهداشت روانی، مسایل اعتقادی و اجتماعی به صورت گروهی و یا چهره به چهره بهره‌مند می شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد علاوه بر اعطای کمک هزینه جهیزیه، به فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت نیز مبالغی را تحت عنوان کمک به امر ازدواج اختصاص می‌دهد.
میری افزود: براساس رسالت و وظایف ذاتی این نهاد حفظ کرامت انسانی افراد و نحوه شناسایی افراد کاملا محرمانه و توسط مددکاران خانواده مربوط انجام و در نهایت طبق اولویت خانوارهای دارای ایتام، دانشجویان و غیره خدمات لازم ارایه می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.