محسن رخصی روز دوشنبه به مناسبت هفته ازدواج به ایرنا افزود: از این تعداد کمک هزینه ازدواج مددجویان؛ ۱۲۲ جهیزیه برای نوعروسان مددجو، ۴۲ هدیه ازدواج به پسران مددجو و پنج مورد کمک هزینه ازدواج مجدد بانوان زیرپوشش کمیته امداد بوده است.

وی در ادامه یکی از محورها و سیاست های کمیته امداد در حوزه ازدواج را ارائه مشوق ها و کمک هزینه برای ازدواج مجدد بانوان مددجو دانست و گفت: کمیته امداد استان در سال گذشته برای ازدواج مجدد ۲۱۰ بانوی زیرپوشش ۵۶۱ میلیون تومان خرید جهیزیه برابر با نوعروسان اختصاص داده است.

رخصی اضافه کرد: کمیته امداد در راستای تشویق ازدواج مددجویان زیرپوشش (بانوان) برای شوهران جویای کار تسهیلات اشتغال پرداخت می کند و کمک معیشت فرزندان و افراد تحت تکفل این بانوان همچنان برقرار خواهد بود و از دیگران برنامه های کمیته امداد محروم نخواهد شد.

وی همچنین از برگزار کلاس های مشاوره قبل از ازدواج و ترغیب به ازدواج برای بانوان زنان سرپرست خانوار و بدون همسر زیر پوشش کمیته امداد  خبر داد.

رییس کمیته امداد استان کرمانشاه بیان داشت: از ۲۰۰ هزار نفر  زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه؛ تعداد ۴۱ هزار نفر آن بانوان سرپرست خانوار هستند که هشت هزار و ۷۳۱ مورد به دلیل طلاق و ۳۲ هزار و ۳۵۵ به خاطر درگذشت همسر مددجوی کمیته امداد شده اند. 

رخصی اظهار داشت: در سال ۹۵ نیز حدود ۳۰۰ بانو و در سال ۹۶، ۱۷۰ بانوی بدون همسر با تشویق  این نهاد موفق به ازدواج شدند و زندگی مشترک جدیدی خود  را آغاز کردند.

در سال ۹۷ هشت میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است

رخصی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: کمیته امداد استان در سال گذشته هشت میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان تسهیلات و کمک هزینه ازدواج به سه هزار و ۷۸۰ نفر پرداخت کرده است.

 بیش از ۷۸ هزار و ۴۰۶ خانوار در استان با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد

۳۲۰۹/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.