مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در افراد ایجاد می‌کند.

 

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، در رابطه با روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در گروه‌های هدف ایجاد می‌کنیم تا به عنوان کارجو یا کار‌آفرین وارد بازار کار ‌شوند.

 

وی در رابطه با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، افزود: 65 آموزش درسی در مباحث خدمات کشاورزی، صنعت و هنر در مراکز فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد که زیرشاخه 5000 هزار حرفه است.

 

انصاری ادامه داد: استان زنجان دارای 14 مرکز ثابت (دولتی) آموزش فنی و حرفه‌ای، 135 آموزشگاه آزاد، آموزش‌های سیار در زندان‌ها، پادگان‌ها و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در بحث‌های مختلفی که مورد تقاضا است وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ادامه تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان در بنگاه‌های اقتصادی نیز فعالیت دارد که زمینه‌ساز کار‌آفرینی و ارتقای مهارت است.

 

وی در رابطه با مهارت‌آموزی و اشتغال، تصریح کرد: داشتن مهار یکی از شرط‌‌های لازم برای استخدام است ولی شرط کافی برای حمایت‌های لازم با اولویت جذب نیرو کار ماهر است برای بهره‌وری بالا و کارایی بهتر نیروی انسانی است.

 

این مسئول در رابطه با مشکلات موجود در کارآفرینی، اظهار کرد: باید حمایت‌های لازمی از مهارت‌آموزان صورت بگیرد و فرهنگ مهارت‌آموزی را در جامعه ارتقا دهد و جامعه را به سمت کاهش بی‌کاری سوق دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.