استاندار زنجان گفت: مدیران و دستگاه‌های‌شان تا فردا برای ارائه پروژه خوب برای ثبت در سامانه اقتصاد مقاومتی مهلت دارند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: بر اساس آنچه که مقرر شده پروژه‌های دستگاه‌های مختلف برای ثبت در سامانه «نیپا» در جلسه بررسی خواهد شد و حضور همه مدیران در این جلسه الزامی است که نبود این مدیران جای گلایه دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اهمیت هدفمند بودن پروژه‌ها، ادامه داد: پشت هر پروژه‌ای باید فکر و مطالعات اولیه‌ای وجود داشته باشد؛ چراکه هر پروژه‌ای را نمی‌توان در سامانه ثبت کرد.

 

وی با اشاره به تکلیف مدیریت استان به دستگاه‌ها برای ترسیم نقشه راه، افزود: از ابتدای سال‌جاری تصمیم بر ترسیم نقشه ‌راه توسط همه دستگاه‌ها و ارائه پنج اولویت اصلی هر دستگاه بود که متاسفانه تاکنون برخی از دستگاه‌ها نقشه راهی را برای اطلاع‌رسانی ارائه نکرده‌اند و مدیران توجه داشته باشند که هر دستگاهی که در ارائه اولویت‌ها ضعیف بوده و یا اصلا برنامه ارائه نکرده، پروژه‌های‌شان در سامانه ثبت نمی‌شود.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها نه تنها پروژه تعریف نکرده‌اند، بلکه مدیران آن نیز در جلسه حضور ندارند و این در حالی است که حداقل 40 پروژه با اهمیت باید برای اقتصاد مقاومتی تعریف شود که متاسفانه دستگاه‌ها پروژه مطلوبی تعریف نکرده‌اند و در این شرایط می‌توان پروژه‌هایی با قابلیت اجرایی بالا تعریف کرد.

 

حقیقی با بیان اینکه امسال، شش کارخانه بزرگ در استان افتتاح می‌شود، یادآور شد: 2000 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های استان زنجان است که برخی‌ها بی‌توجه به این موضوع هستند و با توجه به وجود طرح‌های خوب در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان، زنجان می‌تواند پایلوت اجرای بسیاری از پروژه‌ها باشد.

 

استاندار زنجان در رابطه با پروژه‌های اقتصادی عنوان کرد: پروژه‌های اقتصادی باید مهم، نوین و در راستای اقتصاد مقاومتی باشد تا قابلیت اجرایی داشته باشد، به همین دلیل ضروری است که دستگاه‌های اجرایی تا آخر وقت مدنظر قرار داده شده، این پروژه‌ها را ارائه کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه باید در ارائه پروژه‌ها به قواره استان توجه شود، خاطرنشان کرد: استان زنجان رتبه سوم کشور را در حوزه تسهیل کسب و کار دارد و با وجود چنین مواردی برخی پروژه‌هایی که ارائه شده‌اند قابل قبول نیست و مدیران توجه داشته باشند که دستگاه‌هایی که پروژه‌ خوبی تعریف و ارائه نکرده‌اند،تا فردا باید پروژه‌هایی را درخور استان تعریف و ارائه کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.