به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظر به رویکرد کلان دولت تدبیر و امید در اهتمام هر چه بیشتر به نقش مشورتی و مشارکتی جوانان در امور و حسب تأکید استاندار محترم مبنی بر انتخاب مشاوران جوان در حوزه های مختلف با هدف بهره‌گیری از نظرات، برنامه‌ها و ایده‌های برتر جوانان، انتخابات تعیین مشاوران جوان استاندار هفته آینده برگزار می شود.
وی افزود: از جوانان 15 تا 29 ساله فعال و علاقه مند استان که دارای برنامه‌ها و ایده‌های راهبردی و عملیاتی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستند برای حضور در این انتخابات دعوت می شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام جوانان برای کاندیداتوری در این انتخابات، علاقه مندان حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه/7 اردیبهشت/ فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به فرمانداری‌های تابعه و یا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان مراجعه و با ارائه ایده‌ها و برنامه‌های خود به عنوان کاندیدای مشاوران جوان استاندار، ثبت‌نام نمایند.
این مسئول تصریح کرد: پس از بررسی برنامه های و ایده ها در کمیته مربوطه، اسامی نامزدهای واجد شرایط معرفی و مشاوران جوان استاندار از میان کاندیداهای صاحب طرح و ایده‌های برتر توسط مجمع مشورتی جوانان انتخاب خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در استان زنجان، سابقه تشکیل مجمع مشاوران جوان استاندار در گذشته وجود داشت و با توجه به فعالیت 2 ساله این مجمع و بهره گیری از تجارب به دست آمده، نظرات موافقان و مخالفان اجرای طرح جمع‌بندی و تلاش شد نقاط قدرت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.
وی یادآور شد: عمده مخالفت ها در دوره گذشته به نحوه انتخاب مشاوران جوان بود که در این دوره با دستور استاندار محترم، انتخاب مشاوران جوان استاندار به خود جوانان استان واگذار شده و مقام عالی دولت در استان، حق انتخاب مشاوران جوان را به خودِ جوانان تفویض کرده است.
سلطانی خاطرنشان کرد: طبیعی است که برای برگزاری انتخابات و انتخاب مشاوران جوان نیاز به ساز و کار اجرایی داشتیم که مجمع مشورتی جوانان استان تشکیل شد.
وی افزود: این مجمع بر اساس دستورالعمل 17 ماده‌ای شکل گرفته و 450 نفر از جوانان فعال 8 شهرستان به نسبت جمعیت هر شهرستان عضو این مجمع هستند.
سلطانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل تشکیل مجمع مشورتی جوانان و انتخاب مشاوران جوان استاندار «فعالیت مجمع و مشاوران جوان، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و داوطلبانه بوده و شغل محسوب نمی شود و حضور در این مجمع و انتخاب به عنوان مشاور جوان استاندار هیچ‌گونه تعهد حقوقی یا بار مالی برای استانداری ایجاد نخواهد کرد.»
وی گفت: هدف از تشکیل مجمع مشورتی جوانان و مشاوران جوان استاندار ارتقاء و تقویت فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، تسهیل ارتباط نهادمند عالی‌ترین مقام اجرایی استان با جوانان، تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی دولت و مقام عالی استان در خصوص افزایش نقش جوانان در تصمیم‌سازی‌های استان و بهره‌گیری از توان فکری و علمی جوانان در حل مشکلات جوانان استو
سلطانی افزود: مجمع مشورتی جوانان استان، هر فصل یک جلسه با حضور مدیران استان برگزار و مسائل و مشکلات جوانان در آن جلسه طرح و تصمیم گیری خواهد شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: وظایف مجمع مشورتی جوانان و مشاوران جوان استاندار، ارائه مشاوره به مقام عالی استان و مدیران مربوطه در خصوص وضعیت جوانان در ابعاد مختلف از جمله مشاوره به مدیران و کارگروه‌های تصمیم‌ساز استانی در خصوص مشکلات جوانان و ارائه راه‌حل به آن ها، ایجاد ارتباط مستمر با بدنه جوان جامعه، برنامه‌ریزی برای تقویت نقش سازمان‌های مردم نهاد جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، تعامل و ارتباط با مجامع علمی و پژوهشی استان در خصوص رصد مشکلات جوانان و ارائه راه‌حل‌های مناسب است.
وی اظهار داشت: 450 عضو مجمع مشاوران استاندار توسط فرمانداران محترم با همکاری دستگاه های اجرایی، دانشگاه‌ها و سایر نهادها از بین جوانان فعال، سمن‌های جوانان، تشکل‌های دانشجویی، تشکل‌های دانش آموزی، هنرمندان، اصحاب رسانه، نخبگان جوان، تشکل‌های دینی و قرآنی، فعالان اجتماعی و مدنی، ورزشکاران و کارآفرینان انتخاب و معرفی خواهند شد که پیش‌بینی شده حداقل 30 درصد انتخاب‌ها از میان بانوان جوان صورت پذیرد.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.