به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه ایلام روز دوشنبه در این نشست گفت: این تفاهم نامه در راستای هم افزایی در نهاد علم با هدف تولید بسته های سیاستی و ارائه به مدیریت استان است.
محمد علی اکبری تاسیس دفتر مشترک بین 2 دانشگاه را مهم و جدی عنوان کرد و افزود: توسعه روابط علمی، پژوهشی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد و برای پیشبرد اهداف با برنامه ریزی مناسب در زمینه های مختلف همچنین استفاده از توان علمی می توان به جایگاه مناسبی رسید.
وی یادآور شد: استان ایلام دارای 27 مرکز آموزش عالی است اما هم افزایی دانشگاه ها به حدی نرسیده که شاهد واحد آموزش عالی یا متمرکز باشیم در حالیکه برآیند همکاری ما می تواند در رفع مشکلات استان موثر باشد.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در حوزه همکاری مشترک این 2 دانشگاه درهای متعددی باز است، تصریح کرد: تنظیم مفاد برای حوزه پژوهشی، مجاب کردن دولت برای به فراخوان گذاشتن طرح های پژوهشی و شرکت همه و ناظر بودن دانشگاه بر علم پژوهش، توسعه شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن زمینه های پژوهشی جدید می تواند مشکلات بسیاری را رفع کند.
علی اکبری برگزاری همایش های ملی و بین المللی مشترک را از دیگر برنامه های این 2 دانشگاه اعلام کرد و گفت: همچنین می توان در حوزه آموزشی با برگزاری کارگاه های مشترک از ظرفیت همدیگر استفاده کرد و در خصوص آسیب ها و مسائل اجتماعی پاسخ مشخصی به این دغدغه در استان داده شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه ایلام یک ظرفیت متعلق به همه استان است و آمادگی کامل برای همکاری های مشترک با مراکز آموزش عالی و سایر دستگاه های اجرایی برای توسعه استان دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: با امضای این تفاهم نامه امیدوارم بتوانیم از توان فکری، تجربی، پژوهشی و آموزشی یکدیگر بهره‌مند شویم تا با همکاری‌ های مشترک در رشد فضای آموزشی و علمی همچنین توسعه همه جانبه استان تأثیر محسوسی ایجاد شود.
دکتر کریم همتی با بیان اینکه این 2 دانشگاه مکمل هم هستند، افزود: استان ایلام زمینه های بسیاری برای همکاری این 2 دانشگاه از جمله علمی، پژوهشی، بیماری های مشترک انسان و دام و غیره دارد و می توان با استفاده از ظرفیت آنها و بدون بخشی نگری برنامه های خوبی را در استان اجرا کرد.
وی تاکید کرد: همچنین این 2 دانشگاه می‌توانند در دو حوزه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و افزایش مهارت افزایی با یکدیگر همکاری متقابل داشته باشند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.