به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان در این خصوص گفت: بار سنگینی بر دوش بهداشت محیط و دیگر ارگانها نهاده شده و این وظیفه مقدس در راستای آسایش و رفاه مردم و مسافران در ایام نوروزی است.
دکتر پرویز قزلباش افزود: علوم پزشکی این استان ازجمله دستگاه هایی است که هرساله این برنامه را اجرا می کند و در این میان و وضعیت هر سال نیز نشان دهنده بهبود شاخص هاست.
این مسئول ادامه داد: امیدواریم امسال نیز همانند سال های گذشته باهمکاری و هم افزایی همه ارگانها و نهادهای دخیل این موفقیت استمرار پیدا کند و در نهایت خدمات رسانی مطلوبی به گروه های هدف ارائه شود.
در ادامه این مانور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز گفت: فعالیت حوزه بهداشت محیط در حفظ سلامت مردم بسیار گسترده و در عین حال مهم محسوب می شود و اگر یکی از این فعالیت ها دچار نقصان شود هیچ مرکز درمانی قابلیت پوشش عوارض آن را ندارد.
دکتر محمد رضا صائینی افزود: نظارت دقیق بر اماکن حساس از جمله مراکز بین راهی، هتل‌ها، رستوران‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب، دست فروش ها در این طرح تشدید می یابد در این میان عرضه مواد دخانی در سفره خانه ها و اماکن جزو موارد بسیار جدی است که نباید فراموش شود.
وی اظهار داشت: نظارت و بازرسی از ساعت هشت صبح تا هشت شب در تمامی ایام به ویژه روزهای تعطیل به تعداد 10 اکیپ 2 نفره با اولویت نظارت برمراکز و اماکن حساس انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا،مانورمشترک عملیاتی بسیج سلامت نوروزی با هدف تشدید بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، کنترل بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی، نظارت برجمع آوری و دفع پسماندها، نظارت برسیستم آب شرب در مناطق شهری و روستایی از 20 اسفند تا 20 فروردین‌ در زنجان اجرا می شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.