دکتر فرهاد دادگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مواد غذایی معدوم شده شامل انواع مواد لبنی و پروتئینی، تخم مرغ، نوشابه، دوغ و کنسروجات بوده است.
وی بیان کرد: تغذیه سالم مهمترین زیر ساخت سلامتی در جامعه محسوب می شود و در این راستا عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی مورد توجه ویژه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قراردارد.
وی افزود: صیانت از بهداشت، حفظ و ارتقا سطح سلامت مردم وظیفه اصلی مراکز بهداشتی است و با نظارت مستمر و اجرای طرح های ضربتی برای جمع آوری مواد غذایی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته در دستور کار این مراکز است.
وی تصریح کرد: معدوم سازی مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در ایرانشهر برای حفظ سلامت شهروندان و ارتقاء شاخص های سلامت غذایی در این شهرستان انجام شده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با تاکید براینکه سلامت شهروندان جزء وظایف ذاتی مراکز بهداشتی است اظهار داشت: با افراد سودجویی که بخواهند به خاطر منافع شخصی خودشان سلامت شهروندان را به خطر بیندازند ضمن برخورد، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
دکتر دادگر اظهار داشت: مردم شهرستان ایرانشهر در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع، امکان عمومی و غیره می توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به جمعیتی بیش از 750 هزار نفر در حوزه 77 هزار کیلومتر مربع شامل شهرستان های ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند و نیکشهر خدمات رسانی می کند.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.