به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فریدون فدایی دولت سه شنبه شب در شورای اداری شهرستان لامرد افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم زمینه اشتغال و بکار گیری جوانان را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد:هر چند خدمات و فعالیت های زیادی در این کانون مهم اقتصادی انحام پذیرفته اما ضروری است با بررسی ابعاد مختلف ضمن ارزیابی فرایند فعالیت و آسیب شناسی، زمینه لازم برای تسریع در عملیات تکمیل زیر ساخت ها و همچنین استقرار صنایع و تسهیل مشارکت سرمایه گذاران به خصوص درشهرستان های لامرد و مهر را فراهم کنیم.
فدایی دولت خواستار تعامل با مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها برای ایجاد توازن بین خروجی دانش آموختگان با جذب در این کانون های اقتصادی و نیز حجم سرمایه گذاری ها شد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با استقبال از دریافت دیدگاه های مختلف برای بهبود روند امور در منطقه متبوعش گفت: نقد سازنده و منصفانه با برخی شبهه افکنی ها و ایجاد خلل در پی ریزی کانون مهم صنعتی کشور که مایه امید مردم است، متقاوت است.
تلاش برای ترغیب سرمایه گذاران از طریق ایجاد تسهیلات در امر واگذاری زمین، تعامل با صندوق توسعه ملی و دیگر مراکز سرمایه گذاری، همگرایی با دستگاه های اجرایی و در اولویت قرار دادن مولفه های اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه هایی بود که این مدیر برای ارتقای جایگاه منطقه ویژه اقتصادی لامرد برشمرد.
در این نشست سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر خواستار استفاده بیشتر از توانمندی نیروهای بومی و تمهید شرایط تسریع در رفع چالش های فراروی این مرکز صنعتی شد.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در شهرستان لامرد است.
بر اساس مصوبه 1389/7/4 مجلس شورای اسلامی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد به تصویب رسید و در 1390/6/22 توسط هیئت دولت تایید و ابلاغ شد.
مساحت آن نزدیک به 8500 هکتار است.
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.