سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی از سال آینده بصورت جدی‌تر تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

هادی مرعشی، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری به دو بخش اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و اداره کل اجتماعی و فرهنگی تقسیم می شود و تمامی اقدامات براساس ابلاغیه ها و سیاست های دولت و سیاست های تعیین شده صورت می‌گیرد.

مرعشی در خصوص برنامه های خود برای افزایش فعالیت های اجتماعی در این معاونت، اظهار داشت: در تلاشیم تا همکاری تمامی گروه‌های همسو با نظام از جمله احزاب، معتمدین، سیاسیون، مراجع مذهبی و مشارکت مردم دو‌ موضوع مهم وحدت ملی و انسجام اجتماعی را پایه گذاری کنیم.

وی افزود: یکی دیگر  از مهمترین برنامه های بنده در زمان تصدی جایگاه سرپرستی قراردادن گروه‌های مختلف مردم و مسئولان در کنار یکدیگر است.

 مرعشی عنوان‌کرد: اگر در سیستم‌هایی مانند استانداری و وزارت کشور،موضوعات مرتبط با حوزه‌های اجتماعی فعال تر شوند ، مسائل سیاسی و‌ امنیتی نمی شوند.

سرپرست معاونت سیاسی و‌ اجتماعی اظهار داشت: به‌ دلیل اهمیت فعالیت های اجتماعی، در وزارت کشور‌ ، امور اجتماعی مرکزیت یافته و فرد منصوب شده برای مدیریت این مرکز قائم مقام ‌وزیر کشور است.

وی افزود: در سال 96 بمنظور تقویت سازمان های مردم نهاد ، با اعتبار 2.5 میلیارد تومان بمنظور تسهیل گری اقدامات حقوقی، اجتماعی و‌عمرانی در مناطق حاشیه‌و آسیب دیده پیش بینی شده است.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص برخی از انتقادات به انتصابات اخیر استانداری، اذعان داشت: بخشنامه هایی  برای انتصابات داخلی استانداری از وزارت کشور ابلاغ شده که براساس آن استانداری ملزم شده برای تصدی پست های مسئولیتی از مدیرانی که قابلیت و توانایی ارتقا را دارند استفاده‌ شود .

وی در مورد برخی مخالفت‌های مطرح شده با انتصابش، ضمن اشاره به اینکه هر تغییری در مدیریت کلان تغییرات بعدی را به دنبال دارد و‌‌ امری طبیعی است، اظهار داشت: انتصاب هر فرد قطعا مخالفت ها و موافقت های فراوانی را در پی دارد و عده ای برای تحریک افراد عمومی، به مسائل دامن می زنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رویکرد شما، جناح خاصی را دنبال می‌کند، گفت: بنده به عنوان‌کسی که عضوی از وزارت‌کشور است، هیچگاه نگاه حزبی در کارم نبوده‌ و‌ نخواهد بود.

مرعشی در ادامه‌گفت: در طول خدمتم به نظام و‌ مردم، منویات مقام‌معظم رهبری، اهداف و برنامه‌های دولت و از همه مهمتر رفع و رجوع مشکلات مردم به عنوان آخرین مرجع، همواره در اولویت کارم بوده است.

وی درباره آخرین اقدامات پیش بینی شده برای تغییر معاونین استاندار و مدیران کل استانداری، ضمن اشاره به اینکه هر نوع تغییری اجتناب‌ناپذیر است، افزود: قطعا تغییراتی در مدیرکل‌های حوزه معاونت سیاسی اجتماعی رخ خواهد داد .

مرعشی در پایان در پاسخ به سئوالی درباره آخرین تصمیمات گرفته شده برای تعیین تکلیف 3 فرمانداری چابهار، زاهدان و هامون که در حال حاضر توسط سرپرست مدیریت می شوند، افزود: فرمانداری زاهدان و‌ چابهار به دلیل ویژه بودن آن، نیاز به مطالعه بیشتری برای انتخاب سرپرست دارد اما فرمانداری هامون تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مامورین به خدمت وزارت کشور باید تلاش کنند تبدیل وضعیت شوند .

 وی اظهار داشت: پیشنهاد‌ می کنیم افرادی که از دستگاه های مختلف در استان مشغول به کار هستند و توانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند ، انتقالی خودشان را از وزارت کشور پیگیری کنند‌.

وی افزود: اولویت انتخاب افراد برای تصدی جایگاه های مدیریتی، با پرسنل  وزارت کشور است .

مرعشی در مورد معیار انتخاب افراد برای تصدی پست های مدیریتی، گفت: افراد منتخب باید همگام‌ و همسو با نظام‌ و همراه با دولت باشند. سال آینده نظارت بر عملکرد فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی که در حوزه سیاسی و‌اجتماعی فعالیت می کنند جدی تر رصد خواهد شد.

وی در پایان تعامل بیش از پیش با نمایندگان استان در جهت بهبود استان را از دیگر برنامه های خود در زمان تصدی جایگاه سرپرستی معاونت سیاسی و‌ اجتماعی دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.