عضو هیئت ‌امنای جهاددانشگاهی و رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: در سال‌های آتی، زنجان محلی برای ارائه اقتصاد فرهنگ در کشور می‌شود.


محمدحسین ایمانی‌خوشخو در حاشیه آیین‌ افتتاح نخستین واحد استانی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی زنجان، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: زنجان مهد فرهنگ و علم و ادب است و مدیریت این استان نیز حامی حرکت‌های در ارتباط با امور جوانان و فناوری‌های نوین است.


این مسئول ادامه داد: به دنبال آن هستیم که در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی محصولات فرهنگی تولید شود و پلی بین فرهنگ و اقتصاد ایجاد شود و این اتفاق می‌تواند در استان زنجان به عنوان اولین استان رخ دهد.


وی افزود: زمینه‌های لازم در این استان فراهم است، علاوه‌ بر آن استان نیز زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی را نیز دارد. همچنین حمایت مدیریت استان بر شکوفایی این بخش می‌تواند کمک شایانی کند.


ایمانی‌خوشخو با بیان اینکه جوانان می‌توانند در این پارک استعدادهای خود را شکوفا کنند، تاکید کرد: وجود چنین پارک‌هایی می‌تواند به رسیدن به خودباوری "ما می‌توانیم" کمک کند و باید توجه داشت که مهم‌ترین منبع کشور، فرهنگ و تمدن نزدیک به اقتصاد است.


رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی یادآور شد: پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان پارکی ملی است، به همین دلیل ردیف بودجه اختصاصی دارد ولی در این پارک‌ها حرف اول را بودجه نمی‌زند، بلکه حمایت و فراهم کردن محیط و شرایط حرف اول را می‌زند و یقینا استان زنجان در سال‌های آتی محلی برای ارائه الگوی اقتصاد فرهنگ در کشور خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.