رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی، از اتمام طرح پلاک‌گذاری ماشین‌‌آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.


مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به وجود 11 هزار و 500 دستگاه تراکتور و کمباین دارای پلاک نو در استان، اظهار کرد: 5000 دستگاه از این تعداد ماشین‌آلات با پلاک نو از کارخانه تحویل گرفته شده و مابقی پس از انجام بازدیدهای فنی پلاک‌گذاری شده است .


این مسئول ادامه داد: جلوگیری از قاچاق سوخت و شناسایی ماشین‌های نیرو محرکه فرسوده به منظور اعطای تسهیلات نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌‌آلات کشاورزی به شمار می‌رود.


وی افزود: با توجه به بخشودگی جرایم بیمه‌ای ماشین‌ های کشاورزی تا اواسط شهریورماه و رفع مشکلات مربوط به صدور پلاک، برنامه‌ریزی شده است که طرح پلاک‌گذاری تا پایان شهریور در استان عملیاتی و به پایان برسد .


یوسفی‌پور خاطرنشان کرد: اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌های نیرومحرکه کشاورزی از بهمن‌ماه سال 93 و هم‌زمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز شده است .


به گزارش ایسنا و به نقل از رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور، 8 درصد از گازوئیل کشور در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد و از این میزان سهم بخش مکانیزاسیون 4 درصد است؛ در واقع نه تنها می‌توان اذعان کرد که قاچاق سوخت در بخش ماشین‌آلات کشاورزی تقریبا صفر است، بلکه حتی کشاورزان سوخت موردنیازشان را از بازارهای دیگر تامین می‌کنند.


در واقع، ماشین‌آلات کشاورزی پلاک‌گذاری می‌شود تا کشاورزان کارت سوخت دریافت کنند. با این وجود، معاینه فنی به یک عامل بازدارنده در این بخش تبدیل شده است و رفع این مسئله، همکاری پلیس راهور را می‌طلبد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.