مریم برزنونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون برگه معاینه فنی برای 70 درصد کمباین های استان با بهره گیری از کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شده و تا آخر این هفته به پایان می رسد که یکی از اهداف آن، کاهش ریزش محصول در زمان برداشت است.
وی در خصوص رده سنی کمباین های موجود در گلستان هم افزود: 25 درصد کمباین های گلستان زیر 13 سال، 45 تا 40 درصد کمباین ها بالای 20 سال و بقیه بین 13 تا 20 سال عمر دارند.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که محدودیتی در ارایه تسهیلات بانکی برای نوسازی کمباین در استان وجود ندارد.
به گفته وی قیمت هر دستگاه کمباین تولید داخل حدود دو میلیارد و 800 میلیون و هر دستگاه کمباین وارداتی 14 تا 13 میلیارد ریال است که برای خرید آن به متقاضیان تسهیلات بانکی ارایه می شود.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود که هر ساله برداشت محصولات پاییزه آن از میانه اردیبهشت آغاز و تا آخر مرداد ادامه خواهد داشت.
محصول پاییزه کشت شده گلستان شامل نخود فرنگی، باقلا، کلزا، گندم، جو و سیب زمینی است که امسال بیشترین سطح قابل برداشت به سه محصول گندم با بیش از 240 هزار هکتار، دانه روغنی کلزا با 87 هزار هکتار و جو با 82 هزار هکتار اختصاص دارد.
سال زراعی قبل، گلستان با خرید 112 هزار و 500 تن کلزا و 940 هزار تن گندم از کشاورزان به ترتیب رتبه های اول و دوم کشور را کسب کرده بود.
گلستان دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی است که هر ساله حدود 500 هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات پاییزه می رود.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.