مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی 55 پرونده مالیاتی، میزان مالیات آنان از 211 میلیون تومان به 174 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ‌سازی دریافت کارت بازرگانی، اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که در بحث وصول مالیات وجود داشت مربوط به کارت بازرگانی و واردات از طریق آن بود که ناشی دریافت کارت بازرگانی توسط اقشار ضعیف و استفاده افرادی سودجو از آن در قبال مبلغ ناچیز بود.

 

این مسئول ادامه داد: سودجویان پس از استفاده از کارت بازرگانی مالیات مربوط به واردات را پرداخت نمی‌کردند و از آنجایی که پرداخت مالیات این عمل بر عهده دارنده کارت بازرگانی است، مشکلاتی در بحث وصول به وجود می‌آمد به همین دلیل کلاس‌های توجیهی با همکاری اتاق بازرگانی استان برای متقاضیان کارت بازرگانی برگزار شد و نتیجه آن انصراف قریب به 80 درصد شرکت‌کنندگان از دریافت کارت بازرگانی بود.

 

وی افزود: مقرر شده با همکاری دادگستری پرونده افرادی که از این کارت‌ها منتفع شده‌اند، برای وصول مالیات واردات به جریان بیافتد تا قانون برای همه به طور یکسان اجرا شود. همچنین پرونده دو مورد فروش فاکتور صوری تحویل دادگستری شده که پیگیری آن سبب جلوگیری و بازدارندگی تکرار این مسئله شده است.

 

رضوی تصریح کرد: در طی سال‌های 96 و 96 در استان 84 پرونده مالیاتی برای بررسی انتخاب شد که از 55 پرونده‌‌ای که بررسی آن به پایان رسیده، محقق شد که 211 میلیون تومان مالیات دریافت شده که با بررسی‌ها و اسناد و مدارک به دست‌آمده برگ تشخیص مالیات 174 میلیارد تومانی برای این پرونده‌ها صادر شد که بیش از 40 میلیارد تومان آن وصول شده و بررسی‌ها در این رابطه ادامه داد.

 

مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان، با اشاره به مهلت ارایه اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی، خاطرنشان کرد: اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه سال‌جاری فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را از طریق سامانه www.tax.gov.ir  ارسال کنند و این روند را تا ساعات پایانی به تعویق نیندازند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.