داود کارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت حدود 70 پروانه جدید صادر و نزدیک 120 پروانه نیز تمدید شده است.
وی اظهار داشت: همچنین بر اساس قانون و تذکرهای داده شده به واحدها، 54 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تاکنون تعلیق شده و در صورت تکرار پروانه آنها باطل خواهد شد.
کارگرزاده ادامه داد: تعداد کل پروانه های معتبر به طور اجباری 511 فقره بوده و 80 فقره هم پروانه تشویقی معتبر می باشد، البته این تعداد پروانه همواره در حال تغییر است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان تاکید کرد: بیش از 84 درصد محصولات تولیدی این استان، با استانداردهای ملی مطابقت دارد و طی 9 ماهه سالجاری، تعداد یکهزار و 833 آزمون بر روی نمونه های واحدهای تولیدی این استان، انجام شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد یکهزار و 547 مورد مطابق با استانداردهای ملی مربوطه بوده و 286 مورد نیز مغایر با استانداردها تشخصی داده شده است.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: توجه مردم هنگام اقلام خریداری شده به مقوله استاندارد، باعث حرکت به سمت کالاهای باکیفیت تر شده و باید در این زمینه فرهنگ سازی گردد.
به گزارش ایرنا، علامت استاندارد نشان دهنده کالای تولیدی است که حداقل کیفیت مورد انتظار را دارد و می تواند نیاز خریدار را تامین کند.
شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.