داود کارگرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی های آبان امسال هم حدود 50 واحد تولیدی و بازار توزیع و عرضه نمونه برداری شده است.
این مسئول اظهار داشت: از این نمونه ها 181 مورد تایید و 51 مورد از آزمون آزمایشگاهی این اداره و آزمایشگاه های همکار رد شدند.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: از نظر حقوقی در آبانماه به 59 واحد متخلف تذکر و اخطار داده شد تا روند نادرست خود در واحد مورد نظر را تصحیح کنند، در غیر اینصورت برخورد قانونی خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان تاکید کرد: آزمون، کنترل و بازرسی باسکول ثابت همکف طبق روال در ماه گذشته انجام شد و از مجموع 20 باسکول آزمایش شده، سه مورد پلمب و دستور بازبینی و اصلاح آن صادر گردیده است.
وی افزود: توجه مردم هنگام اقلام خریداری شده به مقوله استاندارد، باعث حرکت به سمت کالاهای باکیفیت بالاتر بوده و بادی در این زمینه فرهنگ سازی شود.
به گزارش ایرنا، علامت استاندارد نشان دهنده کالای تولیدی است که حداقل کیفیت مورد انتظار را دارد و می تواند نیاز خریدار را تامین کند.
شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
طبق آمار ثبت شده، در 6ماهه نخست امسال یکهزار و 72 مورد نمونه برداری در این نوع بازرسی ها انجام شده است.
بیش از 30 هزار استاندارد ملی برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف تدوین شده است.
نزدیک 90 درصد استانداردهای ملی ایران منطبق با استانداردها و معیارهای جهانی است و می توان محصولات داخلی دارای این نشان را در بازارهای بین المللی نیز عرضه کرد.
8068/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.